شیوه‌های جذب جوانان و نوجوانان  به معنویت را بیاموزیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه شناخت ذائقه نسل جوان برای ارتباط گیری درست با این قشر مهم است، گفت: امروز اگر نگران اسلام و مساجد هستیم باید شیوه‌های جذب جوانان و نوجوانان به معنویت را بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز(۱۱بهمن) در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران که با محوریت اصول و روش های ارتباط با جوانان در عباس آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت امام جواد(ع)، امام علی (ع) و دهه فجر با ابراز گلایه مندی از اوضاع نابسامان بازار مرکبات استان، اظهار کرد:‌ مسئولین باید برای رفع دغدغه های کشاورزان و باغداران اقدامات بهنگام و زیربنایی انجام دهند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران در ادامه سخنانش به اهمیت شناسایی روش های چگونگی ارتباط گیری با نسل نو،‌افزود: روانشناسان معتقدند برای ارتباط درست با مخاطب باید دنیای مخاطب را بشناسیم و سپس برای برقراری ارتباطبا این نسل برنامه ریزی کرد.

 

وی با بیان اینکه شناخت ذائقه نسل جوان برای ارتباط گیری درست با این قشر مهم است، گفت: امروز اگر نگران اسلام و مساجد هستیم باید شیوه‌های جذب جوانان و نوجوانان  به معنویت را بیاموزیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه اقامه دین وظیفه همگان است و برای تشویق نسل نو جهت اقامه دین با گریزی به پیام مقام معظم رهبری به بیست و نهمین اجلاسیه نماز،‌تصریح کرد: رهبری دراین پیام فرمودند:«نمازگزار -هر که و هر جا- به اندازه‌ی ظرفیت خود از نماز بهره میبرد، ولی در این میان، جوانان و نوجوانان از همه جلوترند؛ بهره‌ی آنان از نمازی که با توجه و خشوع خوانده شود بسی بیشتر است. دل جوان و نوجوان آمادگی افزونتری دارد برای رسیدن به «فلاح» که اذان نماز، شتاب گرفتن به آن را سفارش میکند. پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرزگویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ئی را که بر دوش آنهاست بشناسند.»

 

وی با بیان اینکه اقامه دین به اقامه عمود دین(نماز ) است،‌تاکید کرد: همگان برای اقامه نماز باید سنگ تمام بگذاریم.

 

امام جمعه ساری اضافه کرد: در پیام رهبری به اجلاسیه نماز آمده:«مدارس، دانشگاهها، بطور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاههای فرهنگ‌ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلاة» جای میگیرند.»

 

وی با بیان اینکه باید بستر های امربه معروف و نهی از منکر را به وسیله نماز فراهم کنیم،‌گفت:‌ یکی از وظایف کسانی که متمکن فی الارض شدن این که نماز به پادارند، زکات دهند و امربه معروف و نهی از منکر نمایند. «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست!»سوره مبارکه الحج آیه ۴۱.

 

 

کد خبر 1249814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha