جشن مردمی میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) در شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار می شود

فرهادی گفت: جشن مردمی میلاد با سعادت امام امیرالمومنین علی (ع) در سالن «اردیبهشت» برگزار خواهیم کرد، این جشن روز جمعه ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، علی فرهادی، امروز چهارشنبه (12 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس یک شرکت اقتصادی است، گفت: این شرکت در حوزه فرهنگی و مذهبی فعالیت های مناسبی انجام داده است.

 

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با اشاره به اینکه برنامه های ملی و مذهبی را به شکل خوبی برگزار کردیم و در حد امکانات شرایط فراهم شده است که جشن های ملی و مذهبی برگزار شود، افزود: جشن مردمی میلاد با سعادت امام امیرالمومنین علی (ع) در سالن «اردیبهشت» برگزار خواهیم کرد و جشن میلاد حضرت زهرا (س) هم پیش از این برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه این جشن روز جمعه 14 بهمن ماه، ساعت 18 با همکاری سپاه ناحیه «محمد رسول الله (ص)» و شهرداری منطقه «10» شیراز برگزار می شود، افزود: برنامه های شاد، جنگ شادی و متنوعی در این سالن برگزار می شود.

 

فرهادی اضافه کرد: در کنار نمایشگاه «مادر و کودک»، به مناسبت این اعیاد جشن ویژه در فضای محوطه نمایشگاه برای بازدیدکنندگان برگزار خواهیم کرد که در قالب سرودخوانی، جنگ شادی و جشن بادکنک ها و ... برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه های دهه فجر در نمایشگاه بین المللی فارس برگزار می شود، اضافه کرد: برنامه های عزاداری ماه محرم و سایر برنامه های عزاداری در این نمایشگاه برگزار شد.

 

فرهادی با اشاره به اینکه همه ساله نماز عید فطر منطقه گلستان در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود، افزود: فعالیت های اقناعی در حوزه عفاف و حجاب با طرح «چهارشنبه های طلایی» در نمایشگاه بین المللی فارس با حرکت تشویقی نظیر ارائه گل و شال به بانوان توسط خواهران بسیجی انجام شد.

 

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: برای ماه مبارک رمضان که در سال آینده خواهد بود، نمایشگاه قرآن و عترت برای آن ایام پیش بینی کردیم.

 

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در نمایشگاه های بین المللی فارس در سال جاری، اضافه کرد: یادواره شهدای صنایع فجر با حضور خانواده شهدا برگزار شد و حمایت از برگزاری یادواره شهدای عشایر که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

 

فرهادی با اشاره به اینکه نمایشگاه دانش بنیان یک نمایشگاه ویژه بود که به عنوان اولین استان برگزار شد با حضور صنایع کوچک و بزرگ و دانش بنیان ها، افزود: نمایشگاه های بین المللی فارس در حطیه توجه به شعار سال و شرکت های دانش بنیان، فضایی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است که اگر آن در این محل ها مستقر شوند می توانند با صنعتگر و تولیدکننده ارتباط بگیرند.

 

وی افزود: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی با رویکرد حمایت از مشاغل خانگی که کارهای تولیدی در خانه ها راه افتاده و سطح کیفیت مشاغل برای ما مهم است و سعی کردیم سطح استاندارد و کیفیت را داشته باشند.

 

فرهادی گفت: در کشور برای نخستین بار سنت حسنه راه اندازی کردیم در همه نمایشگاه ها، در کنار انتخاب غرفه نمونه فرهنگی هم انتخاب می شود و غرفه هایی که مسائل اخلاقی و پوششی را به درستی انجام می دهند مورد تجلیل قرار می گیرند و برآن شدیم با اقدامات انگیزشی فضای نمایشگاه را به بهترین شکل در رعایت برنامه های ارزشی برسانیم.

 

فرهادی گفت: نمایشگاه رسما از تقویم نمایشگاهی حذف نشده است و یکی از مطالبات مردمی است و خودمان هم به آن اعتقاد داریم و سودی برای ما ندارد و به صورت صددرصد رایگان برگزار می کنیم و برگزاری این نمایشگاه به فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی گردد و به جز تهران در مابقی استان ها هم تعطیل شده است و این مورد جزیی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان های فرهنگی در مشارکت و برنامه ریزی کمتر همکاری دارند، اضافه کرد: در سال 99 تعداد 23 عنوان نمایشگاه، در سال 1400 تعداد 24 نمایشگاه و در 1401 تعداد 74 عنوان نمایشگاه برپا شده است.

کد خبر 1250066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha