شهید سلیمانی در روند افول آمریكا در دنیا بیشترین تاثیر را داشت

ایزدی گفت: شهید سردار سلیمانی به عنوان فرمانده‌ ای كه اجازه نداد اهداف امریکا در منطقه به نتیجه برسد و در روند افول آمریكا در دنیا بیشترین تاثیر را داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، فواد ایزدی، شامگاه چهارشنبه (12 بهمن) در نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ های کشور که با موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: نسل جوان ما با سئوالات و ابهامات ذهنی فراوانی مواجه هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: در مورد اینکه چرا آمریكا، آمریكا شد، كارشناسان بر قدرت نظامی، توانمندی اقتصادی، توانمندی سیاسی،  قدرت نرم و قدرت نهادسازی تاکید دارند و جهش در حوزه نظامی آمریکا به جهش در حوزه اقتصادی تبدیل شد و جهش در حوزه اقتصادی هم متعاقبا به جهش در حوزه علمی و فناوری رسید.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا در حوزه نظامی بیشترین هزینه را در دنیا دارد، عنوان کرد: با این وجود آمریکا این هزینه ها را نتوانسته است به دستاورد نظامی تبدیل کند و مشاهده می کنیم که سیاست آمریکا در یمن هم جواب نمی دهد.

ایزدی با اشاره به شهید سردار سلیمانی به عنوان فرمانده‌ ای كه اجازه نداد اهداف امریکا در منطقه به نتیجه برسد، اظهار کرد: همین کار موجب تسریع افول آمریکا شد.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی در روند افول آمریكا در دنیا بیشترین تاثیر را داشته است.

ایزدی با تاکید بر اینکه آمریکا از نظر اقتصادی هم تنزل یافته است، گفت: میان دموكرات‌ ها و جمهوری خواهان در مورد سقف بدهی دعواست و آمریكا بدهی 31 و چهار دهم تریلیون دلاری است و کشوری مقروض به شمار می رود.

وی ادامه داد: اختلاف طبقاتی زیادی در آمریكا وجود دارد و در حوزه سیاسی هم حرف آمریكا دیگر در دنیا پیش نمی ‌رود و نهاد كنگره و سیاست گذاری آمریكا نیز زیر سئوال رفته است.

ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرمایه گذاری كمی در حوزه ترویج دین در كشور ما نشده است اما به موفقیت لازم نرسیده ایم و لازم است در کنار ترویج دین به  شناساندن دین هم بپردازیم و در این خصوص خواستار تقویت پرداختن به دین در كلاس ‌های درس انقلاب اسلامی هستیم.

کد خبر 1250255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha