لزوم احیای جلسات خانگی قرائت قرآن

حجت الاسلام محمدی لائینی به اهمیت برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم اشاره و براحیای این جلسات تاکید کرد و گفت: بسیاری از هموطنان به واسطه همین جلسات قرائت قران خانگی در مسیر حفظ و ترویج قرن کریم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی -نماینده ولی فقیه درمازندران- امروز(۱۳بهمن) در مجمع روحانیون شهر سرخرود به میزبانی حجت الاسلام مهدی تقی زاده، امام جمعه سرخرود، ضمن تبریک ایام الله فجر و ولادت امام علی(ع)، اظهار کرد: اینکه در شهرستان محموآباد پروژه‌هایی به اعتبار هزار میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود از برکات نظام و دولت انقلابی است.

 

وی با اشاره به آیه‌های ۱۲۴ و ۱۲۵ سوره بقره، تصریح کرد: امامت عهد خداست و شایسته کسانی است که مصداق عهد امامت هستند، همه ما باید نسبت به جایگاه امامت و امام وفادار باشیم، همه ما وظیفه داریم حرمت این جایگاه و جایگاه مقام معظم رهبری را همراه با وحدت حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: دشمن با راه اندازی اغتشاشات درصدد این بود با وحدت و انسجام ملی مبارزه کند، اغتشاش گران می‌خواستند نقطه قوت را هدف بگیرند بنابراین باید به جایگاه امامت وفادار باشیم، خدا را شکر ملت ایران در این چهار دهه علیرغم همه جنگ‌ها، صبر و استقامت خود را نشان دادند.

 

وی با بیان اینکه مهمترین مولفه قدرت نظام، مردم هستند، اذعان کرد: تجهیزات نظامی و نیروهای امنیتی در مرتبه دوم قرار دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: بهترین خدمت، خدمت به ملت است و بدترین خیانت ناراضی کردن ملت است.

 

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به آیه ای از سوره بقره درباره اعتکاف، اظهار کرد: برای اعتکاف روز شنبه سیزدهم ماه رجب ۲۴۹مسجد در سطح استان آماده میزبانی شده اند البته از تعداد داوطلبان هنوز آمار نهایی ارائه نشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی همچنین از تشکیل شورای توسعه قرآنی سرخرود به‌عنوان هفتمین شهر میزبان برگزاری این شورا خبر داد و گفت:امید است ائمه جماعات مساجد در هفته حداقل پنج جلسه در حد ۱۵تا ۲۰ دقیقه به تفسیر قرآن بپردازند.

 

وی به اهمیت برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم اشاره و براحیای این جلسات تاکید کرد و افزود: بسیاری از هموطنان به واسطه همین جلسات قرائت قران خانگی در مسیر حفظ و ترویج قرن کریم قرار گرفتند.

 

 

کد خبر 1250433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha