امام علی (ع) در حکم پدر برای جامعه اسلامی هستند

آیت الله دژکام گفت: امام علی (ع) در حکم پدر برای جامعه اسلامی هستند و به همین سبب روز میلاد ایشان به عنوان روز «پدر» نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز جمعه (14 بهمن) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به موضوع معارف انقلاب اسلامی گفت: معارف انقلاب اسلامی باید به صورت مستمر مرور شوند و اگر در جایی خواستیم اقدامی کنیم که با این معارف سازگار نیست از آن اقدام پرهیز کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: دشمن شناسی هم موضع مهمی است و از پایه ‌های اساسی هر حرکت دینی و الهی شناخت دشمن و حرکت دشمن است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: طبق آیه ۱۱۲ سوره مبارکه «انعام»، پیامبران در طول تاریخ همواره دشمنانی داشته اند و انقلاب اسلامی ما هم دشمن دارد و باید روی دشمن شناسی کار کنیم.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه بعد از شناخت دشمن باید دشمن ستیز باشیم، اظهار کرد: قرآن کریم دشمنان اصلی ما را معرفی کرده است و  وظیفه هر مسلمانی است که دشمن را بشناسد و در مقابلش بایستد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز هم با تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: میلاد امام علی (ع) را پیش رو داریم و از فردا ایام اعتکاف آغاز خواهد شد و مراسم اعتکاف در مسجد جامع «شهدای» شیراز این مراسم معنوی را همچون سال های قبل برگزار خواهد کرد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: امام علی (ع) در حکم پدر برای جامعه اسلامی هستند و به همین سبب روز میلاد ایشان به عنوان روز «پدر» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: رفتار پیامبر(ص) نیز بسیار کریمانه و پدرانه بود و برای اینکه پدران خوبی باشیم باید از رسول خدا (ص) و امام علی (ع) الگو و سرمشق بگیریم.

آیت الله دژکام با تسلیت وفات حضرت زینب (س) هم گفت: دوشنبه هفته آینده روز وفات حضرت زینب کبری (س) است و برای بزرگداشت این پیام آور بزرگ کربلا و عاشورا باید مجالس و محافل در خور شان در سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار کنیم.

وی با بزرگداشت روز نیروی هوایی ادامه داد: ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی است و نیروی هوایی ارتش در ابتدای انقلاب کاری کردند که دل همه ما گرم شود و با به نمایش گذاشتن عظمت و اقتدار خود دنیا را مبهوت خودشان کردند و پس از انقلاب اسلامی هم ارتش و نیروی هوایی افتخارات فراوانی آفریدند که یک نمونه از چهره ‌‌های تابان نیروی هوایی، شهید والا مقام، شهید عباس دوران است که به قلب دشمن در بغداد زد تا عظمت ایران و اسلام را یک بار دیگر اثبات کند.

امام جمعه شیراز محوری ترین شعار سال ۵۷ را شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» گفت: این شعار چهار محور دارد که هیچ کدام از این چهار محور اصلی که برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی ما بود قابل رد و انکار نیست و جمهوریت و اسلامی بودن از مضامین اصلی این شعار است و ما می خواهیم استقلاب داشته باشیم و مستعمره نباشیم و این شعار همواره باید مورد توجه در اقدامات ما قرار داشته باشد.

 

 

کد خبر 1250521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha