جشن تکلیف، جشن بندگی خداوند است

حجت الاسلام چراغی، با بیان اینکه جشن تکلیف، جشن بندگی خداوند است، گفت: انجام عبادات و همه تکالیفی که بر ما واجب شده، تکلیف الهی است و بی توجهی نسبت آنها خسران جبران ناپذیری در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، امروز(16بهمن)، در برگزاری مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان سازمان انتقال خون استان اظهارداشت: نوجوانانی که به سن تکلیف می رسند باید بدانند مراسم جشن با همه تاکید و همتی که خانواده و مدرسه  انجام خواهند داد به پایان می رسد اما این تازه شروع مسیری طولانی و بدون توقف هست.

 

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان افزود: از هنگامی که مکلف شده ایم خواندن نماز، انجام عبادات و همه تکالیفی که بر ما واجب شده و موظف هستیم مو به مو آن ها را انجام دهیم و بین شما که به این شرایط رسیده اید با پدر یا مادر یا هر مسلمان دیگر تفاوتی  وجود ندارد و همه در برابر قوانین و احکام الهی  برابر و پاسخگو هستند و ترک واجبات برای همه حکم واحدی خواهد داشت.

 

وی عنوان کرد: دانشمندان به کمک علم، راز برخی از احکام الهی را کشف کرده اند اما احکام بسیاری وجود دارد که چون فرمان خداوند حکیم و داناست، به آنها عمل می کنیم و آنها را قبول می کنیم، هر چند ممکن است فلسفه آن را ندانیم.

 

حجت الاسلام چراغی از جشن تکلیف دختران و پسران به عنوان جشن بندگی یاد کرد و تصریح کرد: هر فردی که نسبت به مسائل دینی از جمله نماز بی توجهی کند دچار خسران جبران ناپذیری می شود.

کد خبر 1250873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha