راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن محاسبات غلط را از ذهن پوسیده مستکبران بیرون می‌کند

حجت الاسلام مختاری گفت: ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن که نماد اتحاد و انسجام ملی است باشکوه‌تر از گذشته شرکت خواهند کرد تا دشمنان را ناامید و محاسبات غلط و خیال خام تعرض به ایران اسلامی را از ذهن پوسیده مستکبران و مزدوران آنان بیرون کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری- امام جمعه موقت بیرجند- امروز جمعه (۲۱ بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه جمهوری اسلام ایران امروز ام‌القرای جهان اسلام است و به این دین افتخار می‌کنیم، اظهار کرد: ویژگی حقانیت عقلانی اسلام و ضرورت آموزه‌های آن برای زندگی است که دین اسلام را از همه ادیان بشری اسلام را ممتاز کرده است. 

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به عجز دشمن از تقابل با دین اسلام و روی آوردن به زورگویی و قلدری، افزود: تنها راه نجات، اسلام ناب و قرآن و اهل بیت(ع) است و امروز تفکر مادی غرب به بن بست رسیده است و ناجوانمردانه با جنگ معرفتی به سراغ نوجوانان و جوانان رفتند تا آنان را به دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن بدبین کنند.

 

وی با اشاره هتک حرمت به قرآن و ولایت در اغتشاشات اخیر، گفت: اما مردم ایران با حضور در صحنه اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند و باید دشمنان بدانند آرزوی نابودی این انقلاب و اسلام را به گور ببرند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه آنچه امروز دل خانواده شهدا و انقلابی را به درد می‌آورد کشف حجاب عده‌ای اندک است که به مقدسات ۸۰ میلیون ایرانی دهن‌کجی می‌کنند، افزود: این اقدام هنجارشکنانه هم ارتکاب گناه کبیره و هم قانون‌شکنی است.

 

وی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از اصول عفاف و حجاب است و در آن تجدیدنظر نمی‌کنیم و از مجلس و دولت انقلابی انتظار داریم از وزیری که مسئله امر به معروف و حجاب را زیر سئوال می‌برد سوال کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه متذکر شد: اما بدتر از اشتباه مسلم این مسئول، کشف حجاب افراد اندکی است که آگاهانه و ناآگاهانه این اقدام را انجام می‌دهند.

 

به گفته وی، مردم در قدم اول باید جلودار امر به معروف و نهی از منکر باشند اما این امر چیزی از مسئولیت حاکمیت اسلامی کم نمی‌کند.

 

وی از قوه قضائیه و نیروی انتظامی در سطح ملی و استانی درخواست کرد در اولین فرصت به این مسائل و حرمت‌شکنی‌ها و کشف حجاب‌ها ورود کنند و از هیچ چیز نترسند و مردم حامی شما خواهند بود.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تبریک مبعث رسول اکرم(ص)، ادامه داد: امیدواریم ایران اسلامی همچنان مهد اسلام و قرآن باقی بماند.

 

حجت الاسلام مختاری ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عنوان کرد: مقدس‌ترین و ضروری‌ترین واژه از نظر عقل و فطرت واژه انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی یعنی تحول و تکامل و اینکه ما اول درون و باطن خود و در مرحله بعد جامعه را پیوسته متکامل و متحول کند یک ضرورت و نیاز برای فرد و جامعه است لذا تمام انبیاء و اولیای الهی انقلابی و پیوسته در حال تحول و پیشرفت بودند.

 

وی با اشاره به اینکه امام راحل به معنای واقعی انقلابی بود و با ذوب در معارف اسلامی به دنبال اصلاح جامعه بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم انقلابی است و به آنان افتخار می‌کنیم اما این کافی نیست و باید آحاد جامعه به ویژه خواص انقلابی باشند و تلاش کنند خود و جامعه را با فرمول اسلام متحول و پیش به سوی تکامل ببرند‌.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه مهمترین کمبود کشور و عالم بشریت عدم وجود افراد انقلابی به معنای واقعی است، ادامه داد: امروز چپ‌گرا، راست‌گرا و ... جواب نمی‌دهد و افراد انقلابی می‌توانند جامعه را پیش ببرند بنابراین باید دانشگاه، مدارس و حوزه علمیه برای تربیت نسل انقلابی تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه انقلابی شدن و انقلابی ماندن دو پایه اساسی «معرفت و بصیرت» و «صبر و استقامت» دارد که باید فراهم کنیم، گفت: انقلابی واقعی به این باور رسیده است که اسلام و دین بدون حاکمیت اسلامی به جایی نمی‌رسد.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره اینکه باید به بصیرتی برسیم که گرفتار فتنه و تحلیل‌های وارونه دشمن نشویم و بفهمیم که نظام اسلامی اگر چه کم و کاستی و راه نرفته دارد اما در این دنیا هیچ چیز مطلق و صد درصد نیست، افزود: وقتی نظام اسلامی را با قبل از انقلاب می‌سنجیم متوجه خواهیم شد که نظامی کارآمد بود که توانسته فتنه‌ها و جنگ تحمیلی را پشت سر بگذارد و در حوزه‌های مختلف پیشرفت شگرفی داشته باشد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه امروز نظام اسلامی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و در مقابل مستکبران عالم ایستادگی و پیشرفت کرده است، عنوان کرد: اگر این نظام اسلامی آسیب ببیند با وجود امثال مریم رجوی، تجزیه‌طلبان و ربع پهلوی نظام کارآمدتری در انتظار نیست.

 

وی به عفو پدرانه رهبری به فریب‌خوردگان اغتشاشات اخیر، بیان کرد: ملت ایران فردا در راهپیمایی ۲۲ بهمن که نماد اتحاد و انسجام ملی است باشکوه‌تر از گذشته شرکت خواهند کرد تا دشمنان را ناامید و محاسبات غلط و خیال خام تعرض به ایران اسلامی را از ذهن پوسیده مستکبران و مزدوران آنان بیرون کنیم.

 

کد خبر 1251903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha