تقویت مساجد مستلزم توجه جدی به امام مسجد

حجت الاسلام مطهری‌مقدم گفت: مسئولان برای تقویت مساجد باید امامت مسجد را جدی گرفته و برای حمایت و هدایت ائمه جماعات برنامه‌ریزی کنند چراکه احیای مسجد به احیای امامت مسجد وابسته است.

حجت الاسلام امین مطهری‌مقدم-مدیر مرکز رسیدگی به امورمساجد خراسان جنوبی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی در خصوص نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسجد درصدر اسلام کانون اصلی ارتباط مردم بود، و نقش اساسی در نظام اجتماعی ایفا می‌کرد؛ در حال حاضر به دلیل تفکیک ساختار اداره جامعه از مساجد به کارکردهای اجتماعی و سیاسی آن کمتر توجه می‌شود.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: در عين حال در جریان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، مساجد نه تنها محلی برای عبادت که محلی برای فعالیت سیاسی و اجتماعی علیه رژیم طاغوت بود در دوران دفاع مقدس مسجد محل آموزش، اعزام و جمع آوری کمک‌های مردمی برای جبهه بود.

 

وی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «مسجد سنگر است»، گفت: فرمانده این سنگر امام مسجد است لذا نقش امام جماعت به عنوان فرمانده در سازماندهی، روشنگری و بصیرت افزایی در دوران طاغوت نقش ویژه و خاص بود.

 

وی در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخی مسجد در صدر اسلام به عنوان هسته مقاومت، عنوان کرد: بنا به گفته مقام معظم رهبری مسجد هسته مقاومت و پایگاه انواع فعالیت‌های اجتماعی است و در تقویت فکری و ترغیب مردم به فعالیت‌های گوناگون اجتماعی نقش اساسی دارد.

 

مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم کارکردهای مسجد را احیاء کنیم، به امام جماعتی مدیر، مدبر و دلسوز، با بصیرت و آگاه به مسائل محله و مسجد نیازمندیم که امامت مسجد را یک کار حاشیه‌ای در کنار تبلیغ، تدریس و کار اداری نبیند.

 

حجت الاسلام مطهری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امامت مسجد شغلی مهم و اساسی است و نباید با نگاهی حاشیه‌ای به این مأموریت مهم، در حق مسجد کم گذاشت، بلکه باید با حضور منظم و با طمأنینه، ادای با کیفیتِ نماز، گفت‌وگو با مردم و تشکیل حلقه‌های معرفتی و پاسخ به سؤالات جوانان حق مسجد را اداکرد»، خاطرنشان کرد: مسئولین برای تقویت مساجد باید امامت مسجد را جدی بگیرند و برای حمایت و هدایت ائمه جماعات برنامه‌ریزی کنند چراکه احیای مسجد به احیای امامت مسجد است.

 

 

 

 

 
 
 
 
 
کد خبر 1251928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha