کمک مومنانه مسجد آقامیرزااحمد زنجان به نیازمندان ادامه دارد

محمودی با بیان اینکه توزیع بسته های غذایی و ارزاق به خانواده های تحت حمایت هر سه ماه انجام می شود، گفت: ۱۰۰ خانوار به صورت مستقیم تحت پوشش صندوق خیریه مسجد آقامیرزااحمد هستند.

علی محمودی- مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد آقامیرزااحمد زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان در خصوص فعالیت این مسجد اظهار کرد: مسجدآقا میرزااحمد در قسمت خیابان سعدی جنوبی توحید(پایین امامزاده سید ابراهیم(ع)) مرکزیت شغلی داشتند در سال 1338 قمری مطابق با 1297 شمسی ساخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این مسجد یکی از مساجد تراز انقلاب اسلامی است که در طول سال بالاخص در مناسبت ها فعالیت می کنند، گفت: گردش مالی صندوق قرض الحسنه مسجد به دلیل اعتماد خیرین و هیئت امنای مسجد 4 میلیارد است و همین موجب شده است تا کمک های مومنانه به نیازمندان همچنان ادامه داشته باشد.

 

محمودی اضافه کرد: کمک های جمع آوری شده در این صندوق برای مساعدت به محرومین استفاده می شود و هرسه ماه توزیع ارزاق به خانواده های تحت حمایت مسجد انجام می شود.

 

وی ادامه داد: تسهیلات این صندوق از 3 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان  با اقساط 24 ماهه با 2 درصد هزینه صندوق است و هر سه ماه یک بار از متقاضیان نام نویسی انجام می شود؛ همچنین متقاضیان نیازی به ضامن برای دریافت تسهیلات ندارند تنها شناخت یکی از نمازگزاران این مسجد برای اعطای وام کافی است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد آقامیرزااحمد زنجان اضافه کرد: 100 خانوار به صورت مستقیم تحت پوشش صندوق خیریه مسجد هستند و ارزاقی که از محل کمک های مردمی تهیه می شود در بین این خانواده ها توزیع می شود و در کنار این تعداد 50 خانوار متفرقه نیازمند نیز شناسایی شده است که به آنان نیز کمک می شود.

 

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین ماهیانه 150 نفر به مسجد کمک می کنند، گفت: صندوق های صدقه ای از سوی مسجد تهیه و در بین عموم توزیع شده است که مبالغ جمع آوری شده از این صندوق ها نیز در اختیار مسجد قرار می گیرد؛ همچنین کمک هایی نیز از سوی خیرین در قالب نذورات انجام می شود که در امور صندوق هزینه شده است.

 

این مسئول یادآور شد: در مسجد آقامیرزااحمد زنجان تلاش می شود تا برنامه های اجرا شده یا با نماز شروع شود و یا اینکه به وقت نماز ختم شود که این اقدام در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین اهالی مسجد انجام می شود.

 

کد خبر 1252436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha