۹۰ درصد هنرمندان صنایع دستی قاین  بانوان هستند

عباس‌زاده گفت: بیش از ۷۰۰ صنعتگر در حوزه صنایع دستی شهرستان قاین فعالیت دارند که ۹۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.

حمید عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از خراسان جنوبی اظهار کرد: روستاهای بسکاباد، بین آباد، کارشک، خضری و دشت بیاض از روستاهای مورد هدف بوم گردی است.

 

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاین افزود: در شهرستان قاین 84 اثر تاریخی ثبت شده و بیش از 400 اثر شناسایی شده داریم.

 

عباس‌زاده از فعال بودن 20 رشته صنایع دستی در شهرستان قاین خبر داد و افزود: بیشتر صنعتگران شهرستان در رشته های بافته های داری، گلیم، جاجیم، پلاس، سفره آردی، حوله بافی، سفال گری و آهنگری سنتی فعالیت دارند.

 

وی در ادامه از فعال بودن بیش از 700 صنعتگر در حوزه صنایع دستی شهرستان قاین خبر داد و گفت: 90 درصد این صنعتگران بانوان خانه دار هستند که در کنار خانه‌داری، در حوزه صنایع دستی هم مشغولند.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری شهرستان قاین در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران ارائه شد، افزود: تفاهم نامه ای بین آب منطقه ای و سرمایه گذار در محل نمایشگاه منعقد شد تا از ظرفیت سد فرخی به عنوان یک جاذبه طبیعی برای مبحث گردشگری و اقامتی استفاده شود.

 

وی با اشاره در ارائه تسهیلات دولتی با کارمزد پایین به سرمایه گذاران در زمینه گردشگری و اقامتی؛ از سرمایه گذاران خواست در شهرستان قاین سرمایه گذاری کنند چراکه این شهرستان از پنج نقطه در مسیر مسافران قرار گرفته است و سرمایه گذاران می توانند در خصوص احداث مجتمع بین راهی و هتل آپارتمان اقدام کنند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1252446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha