عفاف و حجاب، مطالبه جدی جامعه است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، عفاف و حجاب را مطالبه جدی جامعه دانست و گفت: هرچند موضوع کشف حجاب و بدحجابی موردی و محدود است، اما چون با قوانین و  شرع ما مغایرت دارد باید با هم‌افزایی هم این موضوع را به نتیجه برسانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حسن ناهیدی -معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی ظهر امروز سه‌شنبه (۲۵بهمن‌ماه) در کمیته عفاف و حجاب استانداری خراسان شمالی بیان کرد: عفاف و حجاب، مطالبه جدی جامعه است و با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن در این حوزه، باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به ابلاغ طرح فوری عفاف و حجاب از سوی وزارت کشور، اظهارکرد: در این طرح بر قید زمان تاکید شده چراکه نمی‌خواهیم کشف حجاب به یک مسئله عادی در جامعه تبدیل شود.

ناهیدی با اشاره به اینکه در این طرح در دوبخش ایجابی و سلبی، فضاها و برنامه‌ها احصا و تبیین شده است، اظهارکرد: انتظار ما از اعضای جلسه این است مواردی که این طرح در حوزه کاری هر یک شامل می‌شود را به درستی شناخته و در آن خصوص نظر و برنامه ارایه دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید در این طرح نقش خود را پیدا کرده و در جلسه بعد از موانع احتمالی موجود صحبت کنند تا به راه‌حل مشخصی دست یابیم.

وی با بیان اینکه طرح عفاف و حجاب باعث انسجام برنامه‌ها می‌شود، افزود: پس از پایان طرح باید وضع مدارس، دانشگاه‌ها و خیابان‌ها در خصوص وضعیت حجاب بهبود یابد.

ناهیدی با بیان اینکه هرچند موضوع کشف حجاب و بدحجابی موردی و محدود است، اما چون با قوانین و  شرع ما مغایرت دارد باید با هم‌افزایی هم این موضوع را به نتیجه برسانیم.

حمیدرضا خاکشور -مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی هم در ابتدای جلسه با اشاره به مصوبات جلسه گذشته در خصوص ارایه پیشنهادات دستگاه‌ها در خصوص طرح جامع عفاف و حجاب که از وزارت کشور ابلاغ شده بود، افزود: متاسفانه فقط سه دستگاه ناجا، میراث فرهنگی و سازمان تبلیغات پیشنهادات خود را کتبا اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به کم‌کاری سایر دستگاه‌ها در انجام و پیگیری مصوبات کمیته عفاف و حجاب تصریح کرد: از این به بعد یک رونوشت از مصوبات جلسه به واحد ارزیابی عملکرد استانداری ارسال می‌شود تا عملکرد مدیران بر اساس تعهدات انجام شده ارزیابی شود.

در این نشست اعضای جلسه به تبیین برنامه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص طرح جامع عفاف و حجاب پرداختند.

 

خبرنگار: سمیرا نیستانی

 

کد خبر 1252651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha