تلاش برای توانمندسازی عمومی مسئولان تشکل ‌های دینی با برگزاری دوره مهارت افزایی

رفیعی گفت: توانمندسازی عمومی مسئولان تشکل ‌های دینی از اهداف برگزاری «دوره معرفت و مهارت افزایی هیئت و تشکل ‌های دینی، سمن ‌ها و مجموعه‌ های مردم نهاد در آوردگاه تمدنی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مسعود رفیعی، امروز سه شنبه (25 بهمن) در نشست «دوره معرفت و مهارت افزایی هیئت و تشکل ‌های دینی، سمن ‌ها و مجموعه‌ های مردم نهاد در آوردگاه تمدنی» که به میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) در مجتمع «ولایت» دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: این دوره با حضور یک هزار و 200 تشکل شاخص در ۱۰ پهنه کل کشور برگزار می ‌شود.

معاون اجرایی سازمان هیئت و تشکل های دینی افزود: برگزاری این دوره به صورت مجازی در طول ایام سال ادامه دارد و بیش از 500 تشکل در نخستین دوره این طرح که با حضور نمایندگانی از استان های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، بوشهر و خوزستان در حال برگزاری است، نام‌ نویسی کردند.

وی اعلام کرد: این دوره چهار روزه است و در 2 مرحله برای مسئولان رسانه‌ هیئت ها، مدیران هیئت، مدیر بخش بانوان هیئت و مدیر بخش نوجوان هیئت برگزار می ‌شود.

رفیعی ادامه داد: ترم‌ اول این دوره در شهریور ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید و ترم دوره دوم هم از مهر سال آینده آغاز می شود و در اسفند به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری این طرح گفت: توانمندسازی عمومی مسئولان تشکل ‌های دینی، مدیران و مربیان مجموعه های تربیتی، فعالان رسانه، تشکل ‌ها و بانوان فعال در عرصه هیئت ها، تشکل های دینی، سمن ها و مجموعه های مردم نهاد کشور از این اهداف است که با همکاری سازمان هیئت و سازمان تشکل های دینی، وزارت ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری برگزار می شود.

 

رفیعی تصریح کرد: ایجاد انگیزه روزآمدسازی جریان مدیریت، هیئت ها، تشکل های دینی سمن ها و مجموعه های مردم نهاد، تقویت قله های فعالیت دینی در بین تشکل های مذهبی برای رشد و توسعه قهری بدنه تشکل های دینی، گردآوری نیازهای تخصصی و خورده مسائل هیئت ها، تشکل های دینی، سمن ها و مجموعه های مردم نهاد شاخص جهت طراحی دوره های تخصصی و اختصاصی، مهارت افزایی فعالان رسانه ای در عرصه هیئت ها و تشکل های دینی سمن ها و مجموعه های مردم نهاد، ارتقای سطح فکری و عملیاتی مربیان و مدیران مجموعه های تربیتی، توجه ویژه به حوزه خواهران و ... از سایر اهداف دوره است.

کد خبر 1252718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha