لزوم ارتقای ظرفیت هیئات و تشکل‌ های دینی شاخص در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی

حجت الاسلام قانع گفت: لازم است که ظرفیت هیئات و تشکل‌ های دینی شاخص با هدف نقش آفرینی ویژه در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی ارتقا داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسن قانع، امروز سه شنبه (25 بهمن) در نشست «دوره معرفت و مهارت افزایی هیئت و تشکل ‌های دینی، سمن ‌ها و مجموعه‌ های مردم نهاد در آوردگاه تمدنی» که به میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) در مجتمع «ولایت» دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: این دوره، نخستین نشست منطقه‌ ای در کشور است که به میزبانی شهر شیراز با حضور اساتید مجرب از سراسر کشور در حال برگزاری است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فارس افزود: لازم است که ظرفیت هیئات و تشکل‌ های دینی شاخص با هدف نقش آفرینی ویژه در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی ارتقا داده شود.

وی با تاکید بر موضوع «جهاد تبیین» اظهار کرد: برای تحقق این امر که از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است باید از برنامه‌ های محتوایی و مهارتی بهره بگیریم و هیئات مذهبی در تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و مدیریت معنوی و معرفتی آحاد جامعه  به ایفای نقش مطلوب بپردازند.

حجت الاسلام قانع تصریح کرد: مساجد و هیئت های مذهبی، نهادهای فرهنگی اثرگذاری هستند که  نقطه اتصال کانونی مردم با توحید و مردم با امر ولایت به شمار می روند و زیرساخت های  مساجد و هیئت های مذهبی، ظرفیت ‌های فطری بشر است و برای ایجاد الگوی ولایت ‌پذیری باید ظرفیت ‌های این 2 نهاد را بشناسیم تا بتوانیم بر جبهه باطل پیروز شویم.

وی تاکید کرد: شرط اصلی استفاده از ظرفیت‌ های مسجد و هیئت مذهبی و تشکل های دینی، تولید و اجرای برنامه های مناسب است.

کد خبر 1252764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha