شیروان، میزبان جشنواره استانی موسیقی مقامی می شود

فرماندار شیروان گفت: اسفندماه امسال، شهرستان شیروان، میزبان جشنواره استانی موسیقی مقامی و محلی می شود.

دولت اسماعیل زاده -فرماندار شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به اینکه هنرمندان موسیقی محلی این شهرستان همیشه حائز مقام و عناوین برتر جشنواره های مختلف ملی و بین المللی بوده اند، جشنواره موسیقی مقامی و محلی به میزبانی شیروان برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: موسیقی ریشه در فرهنگ غنی این منطقه دارد که با پیگیری های انجام شده، اسفندماه امسال این شهرستان میزبان جشنواره موسیقی مقامی و محلی است.

 

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره موسیقی مقامی و محلی، تکریم هنرمندان و ایجاد زمینه ای برای دیده شدن آنان و شناسایی استعدادهای حوزه موسیقی است که برگزاری این جشنواره ها در جهت ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم هم بسیار مفید می تواند باشد.

 

فرماندار شیروان اضافه کرد: تاکنون شماری از هنرمندان این شهرستان در زمینه موسیقی مقامی موفق به کسب مقام‌های کشوری و بین المللی شده اند و این زمینه خوبی برای ترویج این رشته از موسیقی است و برای تقویت موسیقی اصیل شهرستان و همچنین در راستای تقویت فرهنگ بومی، محلی، آئین‌ها و سنت‌های دیرینه مردم باید بیشتر از هنر هنرمندان محلی استفاده کرد تا سنت‌های گذشته زنده شود. 

 

اسماعیل زاده افزود: این جشنواره ها در راستای تقویت روحیه همدلی و حفظ انسجام بنیان خانواده که اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند، برگزار خواهد شد.

 

هم اکنون ۱۵۰ نفر در عرصه موسیقی مقامی شیروان فعالیت دارند که نیازمند حمایت مسئولان استانی و شهرستانی است.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در شرق بجنورد واقع است که بیشتر مردمان این خطه به زبان کرمانجی تکلم می‌کنند و موسیقی مقامی هم با زندگی آنها عجین گشته است. 

کد خبر 1252845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha