دستگاه های فرهنگی فارس برای برگزاری دهه «مهدویت» تلاش ویژه کنند

آیت‌ الله دژکام گفت: برای برگزاری دهه «مهدویت» در فارس باید تلاش ویژه ای از سوی دستگاه های فرهنگی در پیش گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت‌ الله لطف ‌الله دژکام، امروز پنج شنبه (27 بهمن) در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: برای برگزاری دهه «مهدویت» در فارس باید تلاش ویژه ای از سوی دستگاه های فرهنگی در پیش گرفته شود.

نماینده ولی ‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: دولت برای پیشرفت موضوعات فرهنگی باید ساز و کارهای مناسب با همان اقدام فرهنگی در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه دولت به موضوعات فرهنگی اظهار کرد: برای ایجاد جریان سازی، گفتمان سازی و تحول در مسائل فرهنگی در کشور، دولت باید به عنوان مدیر اجرایی، ساز و کار آنها را اعمال کند.

معرفت انسان ها در گروی امام زمان شناسی آنهاست 

حجت ‌الاسلام علیرضا حدائق هم در این نشست با گرامیداشت ایام شعبان و میلاد حضرت ولیعصر(عج)، گفت: نظام اسلامی دارای امتی ولایتمدار است که از افتخارات ماست.

مدیرعامل بنیاد «مهدویت» فارس ادامه داد: وجود معرفت موجب تعالی و بندگی انسان می شود و 124هزار پیامبر برای افزایش ضریب معرفت از طرف خدای متعال آمده اند.

وی با تاکید بر پیامدهای بی معرفتی، بیان کرد: عامل قانون گریزی، تخلفات و جرائم، بی معرفت است و مدیران ما باید افزایش معرفت را سرلوحه خود قرار دهند تا در رفع مشکلات اقتصادی و پرورش فکری جامعه و مسائل اعتقادی موفقیت حاصل شود.

حجت ‌الاسلام حدائق، استغنا را نتیجه بندگی خدا دانست و افزود: معرفت انسان ها در گروی امام زمان شناسی آنهاست.

وی با گرامیداشت دهه «مهدویت» هم گفت: به مناسبت دهه «مهدویت» برنامه‌ های متعددی در فارس شامل شادپیمایی، پویش «عطر مهربانی»، طراحی و آذین بندی برگزار می شود.

کد خبر 1253111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha