مشق معراج| اولین یادواره شهدای مربی و دانش آموز دبیرستان سپاه کرمان برگزار شد

"مشق معراج" اولین یادواره ۹۱ شهید مربی و دانش آموز  دبیرستان سپاه کرمان(مکتب المهدی عجل الله تعالی) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مراسم "مشق معراج" اولین یادواره ۹۱ شهید مربی و دانش آموز  دبیرستان سپاه کرمان(مکتب المهدی عجل الله تعالی) صبح پنجشنبه (۲۷ بهمن) با حضور خانواده معظم شهدا، سردار علی اکبر احمدیان، رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان در حسینیه ثارالله برگزار شد.

 

 

در این مراسم کازرونی، از اولین مدیران این دبیرستان گفت: ۴۰ سال قبل، پیشنهاد تاسیس دبیرستان سپاه را به حاج قاسم دادیم و ایشان هم قبول کرد.

 

 

وی افزود: دبیرستان سپاه در ۱۲ استان به نام ائمه معصومین تاسیس شد و از ۹۱ شهید دبیرستان مکتب المهدی کرمان جمعی در دفاع مقدس و مابقی به عنوان پاسداران جذب سپاه شده به شهادت رسیدند‌.

 

 

 

کازرونی ادامه داد: از حدود هزار نفر فارغ التحصیل این دبیرستان ۵۰۰ نفر در رشته های دانشگاهی پزشکی، پرستاری، خلبانی، علوم و فنون دریایی، دانشکده افسری و بقیه در واحدهای مورد نیاز سپاه وارد شدند.

 

 

وی گفت: در دوران دفاع مقدس علیرغم اینکه طبق بخشنامه فقط سهمیه ۲۰ درصدی از میان دانش آموزان معدل ۱۴ به بالای هر کلاس برای اعزام به جبهه داشتیم اما ۵۰۰ نفر اعزام کردیم.

 

 

کازرونی با اشاره به اینکه در سال ۶۷ یادواره محدودتری برای دبیرستان گرفتیم؛ به قدردانی حاج قاسم از دست اندرکاران تعلیم و تربیت این دبیرستان اشاره کرد که انسان هایی برای دفاع از نظام تربیت می کنند.

کد خبر 1253112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha