تمدن سازی در ایران با ظهور اسلام شکل گرفت

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان گفت: بیشترین تحولات فرهنگی و تمدن سازی در ایران بوده است و این سبب شد یهود تلاش کند این سابقه درخشان برای مردم ناشناخته باقی بماند تا مسیر پیشرفت از ملت ایران گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان،امین الله زمانی در جمع شبکه ناظران شهرستان کاشان با اشاره به پیشینه فرهنگی و تمدنی کاشان اظهار داشت: این منطقه نقش مهمی در فرهنگ ایران داشته است.

 

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به اینکه تمام پیشرفت های کنونی کشور به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، افزود: برای اینکه در عظمت انقلاب اسلامی و تحولاتی که در سرتاسر جهان ناشی از این حرکت بزرگ مردم ایران بخواهیم درک کنیم باید یک نگاه تاریخی به ایران و تاریخ آن داشته باشیم.

 

زمانی با اشاره به اینکه به باور مورخین تمدن سازی در کشور ایران با ظهور اسلام شکل و در دوران صفویه به اوج رسید، تصریح کرد: اسلام در کشورهای مختلف تولید علم و فرهنگ و تمدن کرد و ایران نیز سهم زیادی در تولید علم در جهان داشته است.

 

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به اینکه به گفته مورخین علم و طب توسط ایران به غرب وارد شد، گفت: بیشترین تحولات فرهنگی و تمدن سازی در ایران بوده است و این باعث شده است که یهود تلاش کند این سابقه درخشان برای مردم ناشناخته باقی بماند تا مسیر پیشرفت از ملت ایران گرفته شود.

 

زمانی با اشاره به اینکه نظام پادشاهی و پهلوی هیچ دستاوردی خاصی برای مردم ایران نداشت، گفت: یهود اجازه نمی‌داد که ماهیت فرهنگی ایران آشکار شود به همین دلیل در دوران پهلوی خودتحقیری را در کشور رواج دادند.

 

وی با اشاره به اینکه در طول یکصد سال گذشته تنها علمای شیعه در مقابل استعمار فرهنگی غرب مقاومت کردند، اظهار داشت: در اوج خودتحقیری پهلوی انقلاب در کشور بر مبنای هویت ایرانی اسلامی شکل گرفت.

 

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با اشاره به اینکه امروز بر اثر خودباوری و پیشرفت های کشور از ایران به عنوان ابرقدرت یاد می شود، ابراز داشت: در دوران پهلوی هیچ اثری از توسعه زیرساخت های کشور وجود نداشت در حالی که در طول بیش از چهار دهه گذشته و به برکت انقلاب اسلامی کشور ایران بیش از ۹۷ درصد توسعه زیرساختی و زیربنایی داشته است.

 

وی با بیان اینکه یهود و استکبار جهانی سعی میکند تا ماهیت فرهنگی ایران را در ذهن مردم به ورطه فراموشی رهنمود سازد، تصریح کرد: کشور در حال حاضر در همه حوزه های علمی و تمدنی و تولید دانش در حال پیشرفت است و طبیعی است که دشمن در مقابل این تمدن سازی احساس خطر می کند.

 

زمانی با اشاره به اینکه امروز باید خودباوری و ماهیت انقلاب اسلامی در همه مردم به خصوص دانش آموزان شکل بگیرد، گفت: وظیفه همه ما مقاومت، جهاد، تبیین و بازگویی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم جهان نسبت به الگوی انقلاب اسلامی تاثیر گرفتند، افزود: مبانی اصلی انقلاب اسلامی ایجاد عدالت است که در راس این نظام یک رهبر نخبه وجود دارد که هم صادق است و هم بر مبنای عدالت حرکت می‌کند.

کد خبر 1253176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha