روحیه و نگاه انقلابی حلال مشکلات کنونی کشور است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: روحیه و نگاه انقلابی حلال مشکلات کنونی کشور است و با این روحیه و نگاه می‌توانیم ادامه مسیر را تا قلّه های پیشرفت بپیماییم.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته، در خطبه اول گفت: یکی از ویژگی های انسان مؤمن و باتقوا، صبر و استقامت است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: عامل پیروزی و موفقیت در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی، پشتکار و استقامت است؛ رمز موفقیت بسیاری از دانشمندان بزرگ دنیا، همین پشتکار و استقامت و خسته نشدن بود.

وی عنوان کرد: ملّت غیور و قهرمان ایران اسلامی بعد از چهل و چهار سال از انقلاب اسلامی، هنوز بر سر آرمان های انقلاب خود ثابت‌ قدم هستند و این را با حضور باشکوه و حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ثابت کردند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه، در خطبه دوم اظهار داشت: در ایمان حضرت ابوطالب رضوان الله علیه، هیچ شک و شبهه ای نیست؛ ایشان دارای مقام بزرگی است و روز قیامت شفاعت می‌کند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: در قضیه زلزله سوریه و ترکیه، شاهد تبعیض و دوگانگی آمریکا و غربی ها هستیم؛ بیش از ۶۵ کشور به ترکیه کمک کردند ولی فقط حدود ۱۳ کشور به سوریه کمک کردند؛ آمریکا نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه با تحریم مانع کمک دیگران است.

وی خاطر نشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت جوانان مومن و نخبه، در عرصه های مختلف پیشرفت کردیم به طوریکه دشمنان ما، به پیشرفت کشور اعتراف می‌کنند و علت دشمنی آنها همین حرکت پیشرفت کشور است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: مشکلات کشور را باید در کنار پیشرفت ها ببینیم؛ اگر با همان همّت و روحیه انقلابی که پیشرفت کردیم در مشکلات اقتصادی ورود کنیم، قطعاً پیشرفت خواهیم کرد و این همان روحیه و نگاه انقلابی است.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: ما در مسیر حرکت به سمت قلّه هستیم، با قلّه فاصله داریم و موانعی پیش رو داریم، ولی باید توجه کنیم که مسیر زیادی را علیرغم موانع متعدد طی کرده ایم، و با همان روحیه و نگاه می‌توانیم ادامه مسیر را تا قلّه بپیماییم.

وی اذعان داشت: آینده ایران اسلامی روشن و امید بخش است و ما با اعتماد به وعده های الهی، مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در ادامه گفت: یکی از مشکلات مهم مردم، گرانی مسکن و اجاره بها است؛ جوان می خواهد تشکیل زندگی بدهد، با این قیمتهای سنگین چطور خانه اجاره بکند؟

وی تصریح کرد: برخی عزیزان که مستأجر هستند، با شروع فصل اجاره، غم تمام وجودشان را می‌گیرد؛ دولت محترم باید فکری به حال این مشکل کند.

حجت الاسلام حیدری افزود: بله، راه کار بلند مدت، ساخت تعداد زیاد مسکن ملّی است ولی راه کار کوتاه مدت هم لازم است؛ مطالبه ما از مسئولین این است که یک کارگروه ویژه تشکیل بدهند، علل گرانی ها را بررسی کنند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان هم مطالبه ما از فرماندار انقلابی و جهادی مان این است که افراد دغدغه مند را جمع کنند، بررسی کنند؛ اگر مافیایی در بحث مسکن وجود دارد، باید برخورد شود.

حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در ادامه فرارسیدن عید بزرگ مبعث را به همگان تبریک گفت.

لازم به ذکر است امام جمعه شهرستان فیروز‌کوه ضمن عرض تسلیت رحلت حاجیه خانم زهرا فضلی زاده کوهی، مادر گرانقدر شهید علی زمانی نژاد، از درگاه الهی رحمت واسعه برای آن مرحومه و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسئلت داشت.

کد خبر 1253241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha