قدس، نماد وحدت اعراب و مسلمانان باقی خواهد ماند

جنبش جهاد اسلامی به مناسبت سالروز مبعث نبوی تاکید کرد که قدس، نماد وحدت اعراب و مسلمانان باقی خواهد ماند و از این سرزمین دفاع خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، جنبش جهاد اسلامی فلسطین  به مناسبت سالروز مبعث نبوی در بیانیه ای اعلام کرد: «سالروز مبعث نبوی مناسبتی است که جایگاه مسجد الاقصی و ضرورت تلاش برای رهایی آن از لوث غاصبان صهیونیستی را نشان می‌دهد».

 

این جنبش در این بیانیه اعلام کرد: ملت‌ های اسلامی یاد مبعث نبوی را با چشمانی معطوف به قدس و فلسطین گرامی می ‌دارند و قلب مردم و عزیزان آن روز به روز بیشتر به سمت مسجدالاقصی متمایل می شود و این نشان دهنده بخشی از ایمان و هویت ملت است.

 

جنبش جهاد اسلامی گفت: مردم فلسطین عمق دلبستگی خود را به ویژه به قدس و مسجد الاقصی ثابت کرده اند و مجاهدین خون خود را برای این سرزمین فدا کرده اند و این خون بر سرزمین  قدس باقی خواهد ماند تا مسجدالاقصی به دست مسلمانان آزاد شود.

 

جنبش جهاد اسلامی این روز را همزمان با سالروز آزادسازی بیت المقدس در سال 583 هجری قمری گرامی دارد و بر این موارد زیر تاکید دارد:

 

اول – قدس، نماد وحدت اعراب و مسلمانان باقی خواهد ماند و تجاوزات صهیونیست ها به سرزمین و اماکن تاریخی آن هر چه باشد، باطل است و هیچ مشروعیتی بر ذره ای از خاک فلسطین نخواهد داشت.

 

دوم - کار برای آزادسازی قدس و مسجد الاقصی و بقیه سرزمین فلسطین بر عهده اعراب و مسلمانان است و سالروز مبعث نبوی ، مکه و بیت المقدس را به هم پیوند می دهد و این امر ، یادآوری و هشدار به مسلمانان می دهد که از مسئولیت خود شانه خالی نکنند.

 

سوم - جهاد و پیوند و مبارزه مردم فلسطین در دفاع از بیت المقدس و مسجد الاقصی بدون توقف ادامه خواهد داشت و هر چقدر هم قربانی دهیم، دست از تلاش بر نمی داریم و با دشمن صهیونیستی مقابله می کنیم.

 

در خاتمه، به روح شهدای ملتمان درود می فرستیم، به اسیران قهرمانمان درود می فرستیم و برای همه مجروحان شفای عاجل از درگاه الهی مسئلت داریم. به مردان و زنان مستقر در قدس، رزمندگان مقاومت و رزمندگان دلاور درود می فرستیم.

کد خبر 1253332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha