۷۰ روستای خراسان جنوبی فاقد مسجد

حجت الاسلام کمیلی گفت: براساس پیگیری های انجام شده بیش از ۷۰ روستای خراسان جنوبی فاقد مسجد هستند.

حجت الاسلام حسین کمیلی -مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، با بیان اینکه بیش از 70 روستای خراسان جنوبی فاقد مسجد هستند، به فعالیت خیران مسجدساز در استان اشاره کرد و گفت: روستاهایی که مساجد آن ها نیاز به کمک دارد در دستور کار و پیگیری مجمع خیران مسجدساز قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به این مهم که اولویت خیران مسجد ساز، کمک به مساجد روستایی است، افزود: در مباحث تعمیرات و ... به مساجد فاقد سرویس بهداشتی، گاز کشی، ایزوگام و... کمک می شود.

 

حجت الاسلام کمیلی یادآور شد: مجمع خیران مسجدساز برای ادامه کار و تکمیل مساجدی که از پیشرفت 60 تا 70 درصدی برخوردار باشند، ورود می کند و متقاضیان در این زمینه می توانند در خواست خود را مطرح نموده تا پس از بررسی در دستور کار مجمع قرار گیرد. 

 

وی در ادامه به اجرای طرح سه شنبه مهدوی در اکثر ادارات خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این اقدام علاوه بر استقبال در مساجد، در ادارات هم اجرا می‌شود و در این روز امام جماعت بین دو نماز به مدت چند دقیقه به بیان فضایل و کرامات امام زمان (عج) می پردازد.

 

وی با بیان اینکه همچنین دوره آموزشی مهدویت ویژه پرنسل ادارات برگزار می شود، افزود: برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت در آینده نزدیک در بیرجند و در شهرستان ها هم از سال آینده در دستور کار قرار دارد.

 

وی از دیگر اقدامات بنیاد مهدویت به اعزام مبلغ به روستاهای تلفیقی و عشایری استان اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای امسال 150 روحانی در شب های جمعه و مناسبت های مذهبی به روستاهای عشایری و تلفیقی اعزام شده اند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیاد مهدویت اعتبار دولتی خاصی ندارد و دست استان ها خالی است، تأکید کرد: با این وجود بنیاد مهدویت در دو مناسبت 9 ربیع و برگزاری جشن و اجتماع مردم در میدان ابوذر و  همچنین برگزاری جشن نیمه شعبان ورود می کند.

 

حجت الاسلام کمیلی در پایان از برگزاری دوره تخصصی شیوه های بیان تفسیر ویژه ائمه جماعات در روزهای 3، 4 و 5 اسفندماه امسال خبر داد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1253898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha