شیروان، میزبان ۱۴ یادواره شهدا

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ابتدای امسال تاکنون، ۱۴ یادواره شهدا برگزار شده است.

رمضانعلی رازقی - مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: یادواره شهدا با هماهنگی دستگاه های اجرایی و شهرداری در سطح شهر و روستا با حضور پرشو مردم، خانواده شهدا، مسئولان شهرستانی و در برخی مواقع مسئولان استانی به مناسبت های مختلف برگزار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر یادواره شهدا، سرکشی و تکریم خانواده شهدا که یکی از وظایف و رسالت های اصلی بنیاد است در دستور کار قرار دارد که انجام شد و حدود دوهزار بازدید از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران صورت گرفت.

 

رازقی با اشاره به تبلیغات فرهنگی سطح شهر عنوان کرد: امسال 75 تابلوی تبلیغاتی از شهدا در سطح شهر و 150 تابلو در سطح روستا نصب و تعویض و رنگ آمیزی تابلوهای قدیمی در ورودی شهر و روستا با 400 میلیون ریال اعتبار توسط شوراها و دهیاران انجام شد.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان با بیان اینکه خانواده شهدا مایه افتخار نظام و مملکت هستند بیان کرد: استفاده از خط واحد شهری برای خانواده های شهدا و جانبازان رایگان شده و امسال برنامه های فرهنگی خوبی جهت رفاه آنان برگزار شد و تعداد 10 خانواده ایثارگر به اردویی خارج از شهرستان اعزام شدند.

 

 رازقی تصریح کرد: برگزاری دو مسابقه قرآن در بخش های قرائت و حفظ با شرکت بیش از 100 نفر، پرداخت تسهیلات سفر حج و زیارت به 100 نفر و مشرف شدن 15 نفر آنان به حج و زیارت، برنامه های ورزشی و کوهنوردی و غیره از جمله کارهای فرهنگی در طول سال بوده است.

 

 شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۸ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

کد خبر 1254158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha