برگزاری جشن میلاد سرداران کربلا به همت کانون های مساجد استان مرکزی

جشن میلاد با سعادت سرداران کربلا به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، تبیین سیره و فرهنگ مهدویت در جامعه امری ضروری است و این مهم باید در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با توجه به جامعه هدف خود که بیشترقشر جوان و نوجوان هستند، فعالیت های گسترده ای را در این راستا دارند و با برگزاری جلسات و نشست های مختلف با حضور مربیان و علما و اندیشمندان به این مهم می پردازند.

 

ماه مبارک شعبان فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ و معارف مهدوی است که در این راستا و با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان کانون های مساجد بار دیگر پیشگام شده و با برگزاری مراسم جشن و سخنرانی به تبیین فرهنگ دینی، اسلامی و مهدی می پردازند.

 

برگزاری جشن های اعیاد شعبانیه در محله های مختلف با محوریت کانون ها علاوه بر تبیین فرهنگ مهدوی، گامی موثر در راستای جذب جوانان به مساجد و گرایش نسل جوان و نوجوان به فعالیت های فرهنگی است.

 

جشن بزرگ سرداران کربلا در اراک

همزمان با اعیاد شعبانیه جشن بزرگ سرداران کربلا با سخنرانی سرگرد صابر حیدری و حجت الاسلام صفری و با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کربلایی محمد حسین پورصفا، علی محمدی و مهدی محمدی در روز  پنج شنبه و جمعه ۴ و ۵ اسفند از ساعت ۱۹:۳۰ در  مسجد کرهرود، کوچه شهید رحمتی برگزار می شود.

 

 

جشن میلاد اربا کربلا نیز همراه سخنرانی و مدیحه سرایی و بااجرای گروه تئاتر نوجوانان مسجد در روز پنجشنبه ۴ اسفند همزمان با نماز مغرب در مسجد صاحب الزمان  برگزار خواهد شد.

 

برگزاری مسابقه نقاشی و دلنوشته بمناسبت میلاد با سعادت امام زمان عجل الله و ایام نیمه شعبان از دیگر برنامه های کانون های مساجد است که در دو گروه های سنی ۳ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۴ برگزار می شود.

 

شب جمعه این هفته هم‌زمان با نماز مغرب و عشا به مناسبت ولادت باسعادت امام حسین (علیه‌السلام) سخنرانی حاج‌آقا مهدوی‌ارفع بنیانگذار نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی همراه با مولودی‌خوانی در مسجد الزهرا اراک برقرار می‌باشد.

 

تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان به همت کانون های مساجد

 

تهیه و توزیع بسته های معیشتی از دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی است که در مناسبت های مختلف به همت و همکاری اعضای کانون و مشارکت خیرین انجام می شود.

 

همزمان با اعیاد شعبانیه نیز این مهم انجام می شود و اعضای کانون های مساجد با جمع آوری کمک های خیرین و نیکوکاران و توزیع آن در بین نیازمندان گامی موثر در راستای منویات مقام معظم رهبری و کمک مومنانه بر می دارند.

کد خبر 1254196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha