هیچ امتی به جز امت اسلام، بزرگمردی به عظمت امام حسین(ع) ندارد

امام جمعه بجنورد گفت: امام حسین(ع) در اسلام افتخار است و هیچ امتی جز اسلام، بزرگمردی به عظمت امام حسین(ع) را ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ -حجت الاسلام رضا نوری- امام جمعه بجنورد در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: یکی از اعیاد ماه شعبان، ولادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است، امامی که تمام هستی خویش را برای خدا داد و آبرو و جانش را تقدیم خداوند کرد و خانواده خود را برای احیای دین در کنار خود قرار داد که درس های بسیاری می شود از ایشان یاد گرفت، هیچ امتی به جز امت اسلام، کسی را به عظمت امام حسین(ع)  ندارد و فقط مختص امت اسلام است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: شیعیان و پیروان اسلام الگوی تمارعیار مانند امام حسین(ع) که در تمام میدان ها کامل بود دارند که باید فرزندان خود را با این سیره و منش آشنا کنیم، ایشان تمام خانواده و فامیل را در راه خداوند قربانی کرد.

 

 

حجت الاسلام نوری عنوان کرد: روز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار نامگذاری شده است که باید ایشان را الگو قرار داده، طی چهار دهه انقلاب همیشه چنین بوده است و پاسداران در جنگ تحمیلی و مبارزه با اشرار و در تمام صحنه ها کنار ولایت و مردم بوده اند و در کنار مشکلات، یاری داشتند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: سپاه با دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوادث مختلف، سیل، زلزله، کمک معیشتی، جنگ نرم دشمن در کنار مردم بودند و مردمی ترین نیرو با هدایت و مدیریت 22 قشر از بسیجیان کنار مردم که ذخیره ارزشمند می باشند و قطعا تمام نظام استکبار هم اگر دست به دست دهند با این وضعیت سپاه نظام ایران بیمه شده است.

 

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: شعبان ماه گرامی پیامبر اسلام است که توصیه کرد در این ماه کمک و یاری ام کنید، بدین معنا که باید به خودمون کمک کنیم و حرکت در مسیر ایشان، آبرو داری کردن برای ایشان است، ادامه شیوه و سیره و مسلک وی است.

 

 

وی افزود: پیامبر بهترین شیوه اش حسن خلق بود، باید در برابر همسایه، خانواده و همکار حسن خلق داشته باشیم، در برابر ظلم و ستم کوتاه نیاییم و به خدا ایمان و توکل کرد، اخلاق حسنه را از پیامبر یاد بگیریم که این خود کمک به ایشان است.

 

 

وی گفت: اگر در نظام اسلامی آبرو داری کردیم در فردای قیامت مایه آبروداری پیامبر خواهیم بود، لذا ماه شعبان با روزه گرفتن، صلوات خاصه، یاد پیامبر بودن و غیره باید پیامبر را یاری کرد و وارد کشتی ایشان شد.

 

 

کد خبر 1254301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha