رشد ۱۷۵ درصدی مشارکت های مردمی در مراکز نیکوکاری استان زنجان

صالحی به مشارکت ۱۱۸ میلیارد تومانی خیران و مردم از طریق مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: این رقم رشد ۱۷۵ درصدی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مراکز نیکوکاری در سال جاری است.

روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان در خصوص مشارکت های مردمی اظهار کرد: مراکز نیکوکاری به منظور جلب مشارکت های مردمی راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به مشارکت ۱۱۸ میلیارد تومانی خیران و مردم از طریق مراکز نیکوکاری گفت: این رقم کمک برابر با رشد ۱۷۵ درصدی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مراکز نیکوکاری در سال جاری است.

 

صالحی با تأکید بر فعالیت جدی‌تر این مراکز در آستانه جشن نیکوکاری و ماه مبارک رمضان اضافه کرد: باید با شناسایی ظرفیت‌های مغفول مانده مراکز نیکوکاری در حوزه خیر و احسان و نظارت مستمر بر آنها، امورات مربوط در راستای ارائه خدمات به خانواده‌های عزیز تحت حمایت پیگیری شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین بر استفاده کاربردی از ظرفیت خانه‌های امداد تأکید کرد و گفت: باید در شهرستان‌هایی که خانه‌های امداد وجود دارد نسبت به برنامه‌ریزی و فعال کردن آنها اقدام شود.

 

وی همچنین با اشاره به اعزام ۱۲۰۰ نفر از مددجویان عزیز تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به مشهد مقدس در قالب اردوهای زیارتی و شوق زیارت گفت: کاروان شوق زیارت با هدف تقویت روحیه معنوی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و ترویج فرهنگ ناب ارتباط با اهل‌بیت(ع)، افزایش نشاط و سبک زندگی دینی و اسلامی خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت عظیم خیران اجرا می‌شود.

 

این مسئول ادامه داد: ارتقای سطح باورهای دینی و اعتقادی خانواده‌های عزیز تحت حمایت و زمینه‌سازی برای اعزام مددجویان عزیز تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند به اماکن زیارتی و متبرکه نیز از اهداف کمیته امداد در اجرای این طرح است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به اجرای طرح مدارس همدل با هدف گسترش و تامین همه‌ جانبه عدالت آموزشی و تربیتی با همکاری کمیته امداد و آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت کمیته امداد، از خدمات آموزشی مدارس هیات امنایی و غیردولتی به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

 

صالحی با اشاره به اینکه ۱۸۸ مدرسه غیر انتفاعی و هیئت امنایی در قالب طرح مدارس همدل با کمیته امداد همکاری دارند، گفت: تعداد دانش‌آموزان بهره‌مند از خدمات این طرح ۵۱۷ دانش آموز مستعد است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: ترویج فرهنگ خیر و احسان، بسترسازی مناسب برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان تحت حمایت وگسترش همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی از جمله اهداف اجرای طرح مدارس همدل است.

کد خبر 1254434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha