اردوهای راهیان نور و پیشرفت روحیه خودباوری را در نسل نو تقویت می کند|دوم فروردین پایان اعزام به مناطق عملیاتی جنوب

مجیدی گفت: باتوجه به تقارن ماه رمضان و ایام نوروز تلاش داریم روند اعزام به اردوهای راهیان نور که هرساله در ایام نوروز هم برگزار می شد را تا دومین روز از فروردین ماه سال آینده به پایان برسانیم تا مردم در انجام اعمال عبادی ماه رمضان مشکل نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، عسکر مجیدی-معاون هماهنگ کننده و مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا- امروز(۶اسفند) در نشست خبری نشست خبری راهیان نور، رونمايي از پوستر جشنواره رسانه در راهیان نور و آئین آغاز به کار قرارگاه رسانه ای شهید کابلی استان مازندران ۱۴۰۲-۱۴۰۱از راهیان نور بعنوان بزرگترین عملیات فرهنگی یاد و اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم حماسه هشت سال ایثار شهدا، جانبازان و آزادگان را به نسل جوان منتقل کنیم که یکی از مهمترین راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، برپایی اردوهای راهیان نوراست.

 

 وی با اشاره به جایگاه و اهمیت راهیان نور،گفت:فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب اسلامی را بیمه کرد و دشمن به واسطه ترویج این فرهنگ از رویارویی با ایران اسلامی هراس دارد.

 

مجیدی با بیان اینکه راهیان نور یک مانور فرهنگی و  فرصتی مغتنم برای تربیت نیروی جهادی و انقلابی برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، خاطرنشان شد: خداوند متعال را شاکریم به همت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادگار معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بستری تحت عنوان اردوهای فرهنگی راهیان نور ایجاد شد تا اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با حضور در مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب کشور، با آرمان‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

 

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد دستاوردهای پرافتخار انقلاب اسلامی وارونه جلوه داده شود، گفت: به تعبیر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس زمینه ساز صدور انقلاب اسلامی به دنیا بوده است،‌همچنین مظلومیت ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی برای دنیا تصویر شد.

 

مجیدی از راه اندازی قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج «رحیم کابلی» در راستای انعکاس اخبار بزرگترین عملیات فرهنگی کشور خبر داد و بیان کرد: همانطور که مستحضرید حدود دو سالی به‌خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا شاهد تاخیر در اعزام به اردوهای راهیان نور بودیم اما امسال با بهتر شدن وضعیت و آماده‌سازی اردوگاه‌های مناطق عملیاتی جنوب اقدامات لازم جهت اعزام انجام شد و دانش آموزان دختر و پسر در بهمن ماه امسال به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند .

 

وی به علاقه مندی مردم مومن و شهید پرور استان مازندران به فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و یادآورشد: در سال های قبل از شیوع کرونا حدود ۳۶هزار مازندرانی در اردوهای راهیان نور شرکت می کردند.

 

مجیدی با اشاره به ایجاد تحول در روند اعزام این اردوها، افزود: با توجه به استقبال پرشور مردم اعلام کردیم که آمادگی پذیرایی از آحاد مردم را داریم، اعزام این اردوها در بخش دانش آموزی، دانشجویی و محلات پیش‌بینی شده است.

 

وی از اعزام ۳۰۰۰دانش آموز به اردوهای راهیان از چهارم بهمن تا ۱۱بهمن ماه امسال خبر داد و گفت:در این بازه زمانی ۱۷۰۰دانش آموز دختر به اردوهای راهیان نور در جنوب کشور اعزام شدند. همچنین  و ۱۳۰۰دانش آموز پسر از ۳۰بهمن به این اردوها اعزام شدند.

 

مجیدی با بیان اینکه امسال راهیان پیشرفت نیز در کنار راهیان نور اجرایی شده است، افزود:‌ اولویت اعزام با زائر اولی ها می باشد.

 

مجیدی با بیان اینکه با هدف آشنایی دانش آموزان با دفاع مقدس، کاروانهای راهیان نور دانش آموزی ابتدا بعد از عزیمت از مازندران با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس تهران با ایثارگری های رزمندگان جنگ تحمیلی آشنا شدند، اذعان کرد:اردوهای راهیان نور و پیشرفت روحیه خودباوری را در نسل نو تقویت می کند.

 

وی با بیان اینکه بازدید از سد کرخه در اندیمشک و یادمان منطقه عملیاتی فتح المبین نیز برای کاروان های راهیان نور دانش آموزی تدارک دیده شده بود، ادامه داد: دانش آموزان از مناطق عملیاتی خرمشهر، اروندکنار، شلمچه، هویزه، معراج شهدای پادگان شهید محمودوند در اهواز نیز بازدید داشتند.

 

مجیدی با بیان اینکه سفر فرهنگی معنوی راهیان نور دانش آموزان ۵روزه است، یادآور شد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا در منطقه حضور دارد، ضمن اینکه تیم‌های امدادی ستاد سپاه استان هم در اماکن حضور دارند و تیم‌های امدادی هم در اردوگاه‌ها حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه امسال ۳۵۰۰دانشجو به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند، اضافه کرد: همچنین پیش بینی می شود در بخش محلات بین ۷تا۱۰هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

 

مجیدی با بیان اینکه اعزام مردمی از ۱۵اسفند ماه جاری آغاز می شود، گفت: این اردوها تادوم فروردین ماه سال ۱۴۰۲به پایان خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه اسکان و پذیرایی از مردم که به صورت خودرویی(خودروی شخصی) در جنوب کشور حاضر می شوند بصورت رایگان می باشد، خاطرنشان شد: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز تلاش داریم روند اعزام به اردوهای راهیان نور که هرساله در ایام نوروز هم برگزار می شد را تا دومین روز از فروردین ماه سال آینده به پایان برسانیم تا هم استانی های شریف در انجام اعمال عبادی ماه رمضان با مشکل مواجه نشوند.

 

به گزارش شبستان، مردم شریف مازندران در دوران مقدس ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند.

کد خبر 1254474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha