فرهنگ نماز را  با  احصاء وصایای شهداء ترویج می دهیم/ دفاع ترکیبی لازمه مقابله با جنگ ترکیبی امروز است

حجت‌الاسلام‌ یاسینی با بیان اینکه باید از «دفاع ترکیبی» در «جنگ ترکیبی» دشمن استفاده کنیم، گفت: یکی از اقدامات فرهنگی مهمی که ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می دهیم، بحث احصای وصایای شهدا در مورد نماز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید صالح یاسینی»، رئیس شورای اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت:بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد مقدس است و جامعه هدف آن را نیز خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تشکیل می دهند لذا هم برای آنها و هم برای پرسنل و کارکنان بنیاد شهید برنامه مجزا در راستای ترویج فرهنگ نماز برگزار می کنیم.

 

 

وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات فرهنگی مهمی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود، بحث احصای وصایای شهدا با محور نماز است. از لا به لای هزاران وصیت نامه شهدا قسمت هایی که توصیه به نماز و برپایی نماز کرده اند را انتخاب و به صورت کتابچه ای در اختیار افراد قرار می دهیم. ضمن اینکه ما پرسنل بنیاد شهید و همکاران خودمان را در جای جای کشور به نماز دعوت می کنیم.

 

 

وی اظهار کرد: در بیش از 300 اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور اقامه نماز جماعت می شود، ضمن اینکه هر ساله برای فرزندان پرسنل، برنامه جشن تکلیف برگزار می کنیم و همچنین هر ساله خادمان و فعالان عرصه نماز را مورد تقدیر و تشویق قرار می دهیم.

 

 

حجت‌الاسلام‌ یاسینی به توجه ویژه بنیاد شهید در تجهیز نمازخانه ها اشاره و تصریح کرد: هر ساله اعتبار مشخصی برای این امر تخصیص می دهیم. یکی دیگر از برنامه های ما عملیاتی کردن ابلاغیه ها و دستورالعمل هایی است که از سوی ستاد اقامه نماز کشور ابلاغ می شود.

 

 

رئیس شورای اقامه نماز، امربه ‌معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران، راهکار ترویج اقامه نماز در جامعه را تشریح کرد و گفت: مسئولان، دست اندرکاران و مدیران بهترین الگو در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه هستد. متاسفانه امروزه گاهی شاهد کم توجهی برخی مدیران نسبت به فریضه نماز هستیم؛ لذا اگر وزراء، مدیران و معاونان در هر سطحی که باشند در صف اول نماز جماعت حضور پیدا کنند، قطعا سایر افراد سازمان ها و  نهادها نیز ترغیب به شرکت در نماز می شوند.

 

 

وی با بیان اینکه خانواده ها به ویژه والدین نیز نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز در جامعه دارند، اظهار کرد: وقتی از برخی دانش آموزان سوال می کردیم که چرا در نماز جماعت شرکت نمی کنید، پاسخ می داد: شما دعوت به نماز می کنید ولی والدینم نماز نمی خوانند، من کدام را باور کنم، آنکه نماز نمی خواند یا آن کسی که نماز می خواند؛ پس پدر و مادرها می توانند بهترین الگو برای بچه ها باشند.

 

 

حجت‌الاسلام‌ یاسینی با تاکید بر جذاب کردن فضای نمازخانه ها و مساجد گفت: ما باید با نسل جوان با زبان جوانی و نوجوانی صحبت کنیم و از ابزار روز و مدرن استفاده کنیم تا بتوانیم آنها را به نماز دعوت کنیم.

 

 

وی با اشاره به علت فاصله گرفتن نسل جوان از مساجد گفت: در بخشی از این مسئله ما مقصریم که روش ارتباط گیری مناسب با آنها را نمی دانیم، بخش دیگر مربوط به توطئه های دشمنان است که می خواهند آنها را نسبت به معارف دینی و نماز بی انگیزه کنند. قطعا همه اینها تاثیرگذارند. همین شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی تلاش زیادی در راستای بیگانه کردن جوانان با نماز و مضامین دینی می کنند که متاسفانه موفقیت های هم در این راستا کسب نمودند.

 

 

حجت الاسلام یاسینی گفت: قطعا ما باید در مقابل این توطئه های دشمنان برنامه داشته باشیم، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: یکی از وظایف مهم ما توجه به فضای مجازی است که اگر این حوزه را ساماندهی کنیم، می توانیم از همین ابزار استفاده کنیم.

 

رئیس شورای اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران در جنگ ترکیبی امروز گفت: وقتی صحبت از جنگ ترکیبی است، ما هم باید از دفاع ترکیبی استفاده کنیم. جنگ ترکیبی یعنی از همه ابزار و قدرت های خود استفاده کردند تا ما را به زانو در بیاورند، ما هم باید از همه ابزارها و شیوه ها برای مقابله و هجمه با آنها استفاده کنیم نه اینکه فقط مقابله کنیم بلکه باید پیشروی کنیم.

 

 

 

کد خبر 1254769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha