قوای سه گانه تمام کارهای خود را برای رفع گرانی های افسارگسیخته کنار بگذارند/ با فروش مدارس خیرساز مخالفم

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه گرانی ها غوغا می کند، گفت: گرانی هر روز توان را از مردم می گیرد، دولت، قوه قضائیه و مقننه همه کارهای خودشان را کنار بگذارند و برای رفع این مسئله فکر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه 12 اسفند) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: امروز در تمام دنیا سعی می شود تا برای جوانان الگو ساخته شود و ارائه شود و نسل جوان در همه کشورها مطرح است.

 

امام جمعه گرگان افزود: جوانان ما باید از ورزشکاران و سایر جوانان موفق امتیازات خوب را دریافت کنند نه اینکه از اصلاح موی و لباس پوشیدن آنها پیروی کنند و آنها را ملاک و معیار خود قرار دهند.

 

وی ادامه داد: در جوامع اسلامی و کشورمان از چنین شخصیت ها و جوانان کارآمدی کم نداریم و باید جوانان از اخلاق و منش آنها الگوبرداری کنند.

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: باید عالمان، دانشمندان، بزرگان و سایر شخصیت های بزرگ و فعالان حوزه دانش بینیان و غیره برای نسل جوانان به عنوان الگو معرفی شوند.

 

وی با اشاره به 14 اسفند، روز احسان و نیکوکاری، گفت: تشکیل کمیته امداد مجموعه مبارکی بود که از سوی امام (ره) برای رفع نیاز محرومان تاسیس شد تا خودشان دست در جیب خود کنند.

 

امام جمعه گرگان تاکید کرد: باید کار انجام داد که فقیری وجود نداشته باشد و فقیر مستقل شود و باید سیاست مورد نظر امام(ره) و اولیای دین اجرا شود.

 

وی به 15 اسفند، آغاز هفته منابع طبیعی و درختکاری هم اشاره کرد و گفت: حفظ جنگل یکی از اعمال صالح است و بر احیای آن تاکید فراوان شده است.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: بر کاشت درخت در کشور تاکید شده و در استان گلستان این خطر حس می شود.

 

وی با اشاره به گلایه مردم از تخریب خیابان ها در آستانه عید نوروز، به شهرداری و شورای شهر گرگان توصیه کرد: خیابان ها را تمیز نگهدارند و به فضای سبز برسند و در آستانه نوروز شهر را گل کاری و زیبا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از خطبه های خود با بیان اینکه گرانی ها غوغا می کند، گفت: گرانی هر روز توان را از مردم می گیرد، دولت، قوه قضائیه و مقننه همه کارهای خودشان را کنار بگذارند و برای رفع این مسئله فکر کنند.

 

وی افزود: مردم دیگر توان خرید وسایل و نیاز ضروری خود را ندارند و مهمترین وظیفه این سه قوه حل این مشکلات است و این کار را فوری انجام دهند و برنامه ای بریزند و بیایند به مردم بگویند چکارهایی کرده اند تا مردم هم آشنا شوند.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارامیدواری کرد: هر چه زودتر و سریعتر این گرانی افسار گسیخته حل شود.

 

وی در ادامه اصل مولدسازی اموال دولتی را کار خوبی خواند و گفت: فروش اموال غیراستفاده و تبدیل به موارد مورد نیاز جامعه کار خوبی است.

 

امام جمعه با اشاره به شنیده هایی در مورد فروش مدارس خیرساز از سوی دولت، شدیدا با این مسئله مخالفت کرد و افزود: من با این مسئله مخالفم، شعارش هم نباید مطرح شود، بیان کردنش هم به صلاح نیست چون دیگر کسی به سمت کار خیر نمی رود.

 

وی ادامه داد: نباید به کارهایی که خیرین انجام داده اند وارد شوید، این اقدام باعث بسته شدن درهای خیریه ها می شود.

 

 

کد خبر 1255636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha