ترویج ازدواج آسان در جامعه نیازمند فعالیت مستمر رسانه ای است

کارشناس و پژوهشگر مسایل فرهنگی تصریح کرد: فعالیت مستمر رسانه ای در راستای فرهنگ سازی مطلوب از جمله بایسته های مهم به منظور ترویج ازدواج آسان در جامعه ماست.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که شعبان المعظم به عنوان ماه شادی و سرور اهل بیت(ع) بهترین فرصت جهت توجه به سنت اصیل ازدواج و ترویج این موضوع است، گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از جوانان به علت مشکلات فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی، شرایط ازدواج ندارند و عده ای دیگر نیز گویا اولویت شان این مساله نیست در حالی که یکی از مباحث بسیار مهم و مبنایی در جامعه اسلامی، توجه به همین قضیه است.

 

وی افزود: هرچند حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باید جزو برنامه های دارای اولویت دولت و مجلس قرار گیرد، اما در عین حال نباید از مشکلات فرهنگی در این باره غافل شد به ویژه این که در دنیای کنونی، فضای مجازی گاهی در جهت خلاف ترویج ازدواج آسان و به موقع عمل می کند.

 

این کارشناس مسایل فرهنگی ادامه داد: در این بین، باید از ظرفیت شبکه های اجتماعی و به خصوص رسانه ملی در راستای ترویج ازدواج آسان و بهنگام استفاده کرد تا به تدریج شاهد گرایش نسل جوان به این مساله باشیم.

 

وی همچنین تأکید کرد: علاوه بر تولید برنامه های رسانه ای و محتواهای تبلیغی و ترویجی در این باره، یکی از اصول مهم در این جهت، استمرار فعالیت های رسانه ای و به خصوص بهره گیری از عنصر خلاقیت است که متاسفانه گاهی ما در این باره دچار ضعف هایی هستیم که باید آن را برطرف نماییم

 

کارشناس و پژوهشگر مسایل فرهنگی در پایان تصریح کرد: بنابراین فعالیت مستمر رسانه ای در راستای فرهنگ سازی مطلوب از جمله بایسته های مهم به منظور ترویج ازدواج آسان در جامعه ماست.

کد خبر 1255734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha