استفاده از مبلغین محلی در پیشبرد طرح فاخر مسجدمحوری اثربخش است

هاجری گفت: استفاده از مبلغین محلی در پیشبرد طرح فاخر مسجدمحوری اثربخش خواهد بود و سه درصد از کل بودجه عمرانی برای طرح مسجد محوری و محرومیت زدایی شهر شیراز مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدرضا هاجری، امروز شنبه (13 اسفند) در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی مساجد استان فارس که در استانداری فارس برگزار شد، گفت: سابقه طرح محله محوری و مسجد محوری به شورای اسلامی دوم شیراز بازمی گردد که اکنون در دوره ششم شورا به ثمر نشسته است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: 13 عضو شورای اسلامی شهر شیراز به این طرح نگاه ویژه داشته اند و 67 کارکرد برای طرح مسجد محوری تهیه شده است که به 16 مورد آن عمل شده است.

وی اضافه کرد: به یک نوعی باید از پشتوانه مالی این طرح بهره مند شد و پیشنهاد ما این است که یک قرارگاه مسجدمحوری در شیراز تشکیل شود و سه کارگروه ذیل آن تشکیل شده است و اگر کلیات این امر پذیرفته شود شاهد اقدامات و نتایج خوبی در این طرح خواهیم بود و از ظرفیت سپاه و بسیج در این امر می توانیم استفاده مطلوبی ببریم.

هاجری تصریح کرد: استفاده از مبلغین محلی در پیشبرد طرح فاخر مسجدمحوری اثربخش خواهد بود و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی همچنین اظهار کرد: سه درصد از کل بودجه عمرانی برای طرح مسجد محوری و محرومیت زدایی شهر شیراز مصوب شده است که از این فرصت برای پیشبرد این طرح فاخر باید استفاده کنیم.

سردار نبی رودکی هم در این نشست گفت: کمیته ارتقای مساجد با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان تشکیل شده است تا ببینیم در 20 مسجد منتخب شیراز تا چه اندازه در این زمینه موفق بوده ایم.

مسئول رسیدگی کمیته مساجد فارس ادامه داد: احداث خانه عالم و خانه خادم و بخش تجاری مساجد در اولویت قرار بگیرد و باید مشخص شود کدام مساجد توانایی انجام این موارد را دارد.

وی اضافه کرد: امروز شاهد برگزاری همایش تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در شیراز بودیم که اقدام موثری برای پیشبرد اهداف مساجد است.

کد خبر 1255842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha