همیاران پلیس و رسانه ها فرهنگ در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ ساز باشند

سردار القاصی مهر با بیان اینکه همیاران پلیس و رسانه ها فرهنگ در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ ساز باشند، گفت: با اجرای طرح همیاران پلیس میزان تصادفات جاده ای در کشور کاهش یافته است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده انتظامی استان ایلام، صبح امروز(۱۴ اسفند) در رزمایش آماده باش تعطیلات نوروزی« بسیجیان و همیاران » در سالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اظهار کرد: این رزمایش با همکاری دانش آموزان و نوجوانان به عنوان همیار پلیس برگزار می شود و با توجه به اینکه به استقبال تعطیلات ایام نوروز می رویم و پلیس نیز حافط جان و مال مردم است و وظیفه برقراری نظم و امنیت را دارد، تلاش می شود با وجود و همکاری دانش اموزان، آرامش و اطمینان خاطری در بین شهروندان ایجاد شود.

 

سردار دلاور القاصی مهر با بیان اینکه نونهالان و نوجوانان همیشه همیار پلیس بودند و همکاران بنده را همراهی می‌کنند تا امنیت و آرامش در جامعه حکم فرما شود، گفت: همیاران پلیس یا آموزش هایی که کسب مب کنند، قوانین و مقررات را به بزرگترها یاد می دهند و خروجی آن به حفظ امنیت و آرامش در سطح جاده ها و خانواده منجر می شود.

 

وی افزود: بر اساس اعتقاد دینی و اسلامی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر داریم نباید نسبت به مسایل جامعه بی تفاوت باشیم و یکی از مصادیق این امر، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از تخلفات در سطح مسیر های مواصلاتی است.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام ابراز کرد: در ۱۰ سال گذشته با همت دانش آموزان طرح همیاران پلیس در سطح کشور اجرا شده که  دانش آموزان ضمن اینکه به بزرگترها برای رعایت قوانین راهنمایی و و رانندگی تذکر می‌دادند امروز‌ که خود راننده شده اند عامل به قوانین راهنمایی و رانندگی هستند.

 

سردار القاصی مهر بیان کرد: در ۱۰ سال پیش میزان تلفات جاده ای در سطح کشور حدود ۲۸ هزار نفر در سال بوده است که امروز‌ این میزان به ۱۷ هزار نفر در سال کاهش یافته است و یکی از  عوامل کاهش تلفات جاده ای فرهنگ سازی و آموزش های لازم به فرزندان و نهادینه کردن فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد تصادفات ‌جاده ای به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و‌ خواب آلودگی رانندگان است، گفت: اصحاب رسانه نقش تاثیرگذار و مهمی در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن قوانین راهنمایی و رانندگی در بین آحاد جامعه داشته اند و امید است که با تلاش و اطلاع رسانی اصحاب رسانه و حضور همیاران پلیس شاهد کاهش تلفات و تصادفات در سطح جاده های کشور باشیم.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام ابراز کرد: باید در عرصه های مختلف به دانش آموزان و فرزندان مان نقش داده شود که خود در آینده ایفاگر و تأثیرگذار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باشند.

 

القاصی مهر بیان کرد: پلیس نمی‌تواند در متر به متر جاده های مواصلاتی حضور داشته باشند اما همیاران پلیس می توانند بیشتر از یک پاسگاه در سطح جاده ها تأثیرگذار باشند و در قالب یک پلیس اقدام کند و این امر از اعمال قانون پلیس هم بیشتر خواهد بود.

کد خبر 1255985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha