ما به عنوان پیروان اسلام و قرآن باید پرچمدار درختکاری در دنیا باشیم

ما به عنوان مدعیان و پیروان اسلام، پیامبر، قرآن، احادیث نبوی و ائمه اطهار(ع) باید پرچمدار درختکاری باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل منابع طبیعی استان گلستان که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، گفت: باعث خوشحالی است که امروز دنیا به مسئله حفظ منابع طبیعی و اهمیت آن رسیده و علم و دانش بشر را به اینجا رسانده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه مجامع بین المللی اعلام کردند که باید یک تریلیون نهال کاری و درختکاری انجام شود، افزود: این اقدام، کار خوبی است و دنیا باید تکان بخورد وگرنه با تغییرات اقلیمی و گازهای تولدی زندگی انسان ها مختل خواهد شد، شاید مشکل برای نفس کشیدن هم ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: ما به عنوان مدعیان و پیروان اسلام، پیامبر، قرآن، احادیث نبوی و ائمه اطهار(ع) باید پرچمدار این مسئله می شدیم و پرچم آن را در دنیا و سازمان ملل نصب می کردیم.

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: ایران در 20 سال قبل این احساس خطر را کرده بود و در آیات و روایات هم این مسئله ذکر و تاکید شده است که درختکاری چقدر دارای ثواب است.

 

وی با کم خواندن یک میلیارد اصله نهال در کشور، گفت: با توجه به اینکه مردم هم فهمیده اند که درختکاری منافع اقتصادی هم دارد و کشور نیاز به چوب هم دارد، آمادگی کاشت نهال و درخت را داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به کاشت 10 میلیون اصله نهال در استان، تاکید کرد: زمین در اختیار مردم گذاشته شود تا مردم نسبت به نهال کاری آن اقدام کنند.

 

 

 

کد خبر 1256207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha