مسجد و مسایل مسجدی باید به یک گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود

حجت الاسلام منصور امامی گفت: باید آنقدر درباره مسجد و فعالیت های مسجدی حرف بزنیک که مسجد و مسایل مسجدی به یک گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، امروز (15اسفند) در نشست صمیمانه مدیران روحانی کانون های مساجد ارومیه که به مناسبت 30 امین سالروز تاسیس کانون های مساجد  در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، گفت: مسجد و کار مسجدی از اولویت های ماست و باید با نگاهی بسیار عمیق بدان نگریسته و برای رشد و اعتلای فرهنگ مسجدی تلاش کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: سه نوع نگاه نسبت به مسجد داریم که اولی مدیریت مسجد است که به شکل و محتوا ازجمله محتوا های مناسبتی و محتوای های ویژه توجه دارد.

وی با بیان اینکه اگز محتوای ویژه در مساجد تقویت شود کاری بسیار فاخر خواهد بود، تصریح کرد: روحانی مسجد با توجه به مطالعاتی که دارد با سخنرانی های مدون و برنامه ریزی شده می تواند یک عنوان به مسجد خود اختصاص دهد و هر مسجد معروف به یک عنوان خاص باشد و هر کس برای یافتن جواب موضوع خودش یک مسجد خاص را انتخاب کند.

این مسئول اضافه کرد: مدیریت از مسجد نگاه دومی برای مسجد است که دارای اهمیت بسیار زیاد است، به گونه ای که روحانی مسجد با توجه به نیاز محله و ظرفیتی که محله ها دارند اقدام به اجرای برنامه می کند و در واقع روحانی محله نقش راه بر را دارد.

امامی گفت: مدیریت برمسجد نیز نگاه سوم ما به مساجد است که به نوعی بحق حاکمیتی و وضع قانون را دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ما هنوز نتوانسته ایم وارد فاز دوم مدیریت مسجد شویم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مساجد احیا شوند باید به سمت مدیریت از مسجد حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر مسجد به مکانی تبدیل شود که نیاز های مردم در آن شناسایی و رفع می شود، بدون شک به یک پایگاه بی بدیل تبدیل می شود.

این مسئول در خاتمه گفت: کانون های مساجد به عنوان سنگر های فرهنگی می توانند با همکاری سازمان تبلیغات زمینه رشد و شکوفایی دوباره مساجد را فراهم آوردند.

 

 

 

 

 

گفتنی است، در پایان مراسم از تمامی اعضای حاضر و میدر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در راستای حمایت های همیشگی این سازمان از کانون های مساجد تجلیل شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1256238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha