سرودن شعر برای سربازان گمنام حضرت ولیعصر (عج) نشانه دوستی با خداست

آیت الله دژکام گفت: سرودن شعر برای سربازان گمنام حضرت ولیعصر (عج) نشانه دوستی با خداست و اگر کسی می خواهد مرد میدان حمایت از ارزش ها باشد باید از گمنامی استقبال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز دوشنبه (15 اسفند) در افتتاحیه سومین دوره جشنواره ملی «شعر مکتب گمنامی» که در بزرگداشت مقام سربازان گمنام حضرت ولیعصر (عج) در جوار آرامگاه حافظ برگزار شد، گفت: زهد و تقوا موجب آسایش و راحتی انسان است و حافظ هم زاهدی است که که زهدش داستان ها دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: حرص دنیا باعث می شود تا انسان راحتی روحی خود را از دست بدهد اما دل به خدا بستن موجب راحتی انسان و عزیز شدنش نزد خدای متعال می شود.

وی تصریح کرد: عشق به خدا موجب می شود تا تمام آثار و نشانه های خدا را هم دوست بداریم و سرودن شعر برای سربازان گمنام حضرت ولیعصر (عج) نشانه دوستی با خداست و مصداق زهد است زیرا دوستی با خدا و دشمنی با دشمنان خدا هم زهد است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: شاعری که ارزش ها را می بیند، واقعیت های امروز جهان را می بیند و پای عَلَم اسلام و انقلاب و دشمنان انقلاب می ایستد حرف حق می زند و مسلما حرف حق زدن آسان نیست.

وی گفت: اگر کسی می خواهد مرد میدان حمایت از ارزش ها باشد باید از گمنامی استقبال کند و خوشنامی را رها کند و مرد باشد و مردانه پای ارزش هایش بایستد و امروز شعرای عزیز این محفل هستید از همین سنخ هستند.

کد خبر 1256298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha