برگزیدگان جشنواره استانی شعر طنز قند و پند در قاین تجلیل شدند

سومین جشنواره استانی طنز قند و پند با معرفی برگزیدگان به میزبانی قاینات به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مراسم اختتامیه سومین جشنواره استانی شعر طنز با عنوان قند و پند در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات برگزار شد.

 

علی فرخنده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم با بیان این که در برنامه های فرهنگی هنری تمرکززدایی بر اجرای برنامه ها در کل استان بوده است، گفت: در همین راستا جشنواره های استانی فقط متمرکز در مرکز استان نیست و سایر شهرهای استان نیز در برنامه ها مشارکت داده می شوند.

 

وی ادامه داد: در برنامه های سال ۱۴۰۲ توجه به هویت ایرانی اسلامی در برنامه های هنری، سینمایی، رسانه ای و قرآن و عترت مد نظر است و این جز محورهای اصلی برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهارکرد: بعد از ده سال وقفه در جشنواره شعر طنز، استارت این برنامه در شهرستان قاینات و با همکاری دانشگاه بزرگمهر در سال ۱۴۰۱ خورده شد و از شهرهای بیرجند، سربیشه، طبس، نهبندان، درمیان و قاینات در این جشنواره شرکت کردند وپس از دریافت اشعار به دبیرخانه و ارزیابی در آستانه هفته بزرگداشت حکیم نظامی اختتامیه این مراسم نیز برگزار و برگزیدگان جشنواره مشخص شدند.

 

وی با بیان این که در قالب طنز می توان نقد هایی را ارائه داد گفت: زبان طنز بسیار جذاب است و لذا این جشنواره ها می تواند بستری برای ارائه مطالبات از زبان نقد نیز باشد.

 

در پایان مراسم ضمن اهدای لوح شایسته تقدیر به شرکت کنندگان از امیر علی گازار پور از زیرکوه و غلامحسین یکه خانی از سربیشه به عنوان نفرات اول و دوم جشنواره تقدیر شد و به سایر شرکت کنندگان لوح شایسته تقدیر اهدا شد.

 

 

کد خبر 1256374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha