جهاد تبیین در مساجد باید مورد توجه جدی قرار گیرد

آیت الله عابدینی گفت: جهاد تبیین باید در مساجد جدی باشد و یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین هم بحث فرزندآوری و جوان سازی جمعیت است و مساجد باید در این حوزه نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی - نماینده ولی فقیه در استان قزوین- در نشست با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و ائمه جماعات که امروز (سه شنبه ۱۶ اسفند) در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم وقتی قرار است در قلب مسجد فعالیت کنید، هرگونه نگاه های حزبی، جناحی و دنیایی که خدا نمی خواهد و نمی پسندد و باعث شقاق بین مردم شده و شما را از قرآن و اهل بیت دور می کند، باید کنار برود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید خود را بر اساس حزب خدا و قرآنی پرورش دهیم و حزب خدا، اهل فلاح و رستگاری است.

 

وی عنوان کرد: ما باید این معنا را در مساجد تقویت کنیم و اینگونه مساجد ما دانشگاه قرآنی، علوی، حسینی و فاطمی می شود و همه آرمان های بلند و ملکوتی در مساجد شکل می گیرد.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به محوریت مسجد و امام جماعت اعلام کرد: مسجد از نظر مکانی محور است و از نظر مدیریتی هم باید امام را محور بدانیم، امام جماعتی که همواره به فکر رفع گرفتاری های محله است، محوریت امام باید جدی گرفته شود و قرآن و و روایات و میراث اهل بیت هم باید محور محتوایی باشد.

 

وی تأکید کرد: فعالان در کانون مساجد باید اول خود را با قرآن و روایت تغذیه کنند، با ادعیه جان بگیرند و با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه خود را تقویت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به استفاده از تجارب مساجد موفق اظهار کرد: شبیه سازی مساجد موفق باید کار شما در کانون های مساجد باشد و هر مسجدی که موفقیت های فرهنگی و غیره دارد باید تکثیر و الگوسازی شده و در دیگر مساجد پیاده شود.

 

وی در ادامه به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص جهاد تبیین همه وظیفه داریم و مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین فوری و واجب است و این جهاد تبیین باید در مساجد جدی باشد و یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین هم بحث فرزندآوری و جوان سازی جمعیت است و مساجد باید در این حوزه نقش آفرین باشند.

 

کد خبر 1256501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha