خدای متعال در شب نیمه شعبان مغفرت و فضل خود را نصیب بندگانش می کند

حجت ‌الاسلام فرح زاد گفت: امام باقر (ع) می فرمایند که خدای متعال در شب نیمه شعبان مغفرت و فضل خود را نصیب بندگانش می کند و این شب شبی است که خدای متعال به خودش قسم خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت ‌الاسلام حبیب الله فرح ‌زاد، شامگاه (16 اسفند) در مراسم بزرگداشت نیمه شعبان که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: خدای متعال به خورشید و ماه، جان پیامبر (ص) و ... قسم می خورد اما خدا بالاتر از همه به ذات خودش هم قسم خورده که بنده ای را از خود ناامید نکند.

خطیب کشوری ادامه داد: شب نیمه شعبان شبی است که خدا بنده ای را از خواسته های ثواب خود ناامید نمی کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امام باقر (ع) می فرمایند که خدای متعال در شب نیمه شعبان مغفرت و فضل خود را نصیب بندگانش می کند و این شب شبی است که خدای متعال به خودش قسم خورده است.

حجت ‌الاسلام فرح زاد تصریح کرد: ذکر صلوات از افضل اعمال است که در این شب بر آن تاکید می شود و نیمه شعبان علاوه بر اینکه ولادت حضرت ولیعصر (عج) است و یک شب پرفضیلت از دیرباز بوده است.

وی ادامه داد: اصل دعای «کمیل» متعلق به نیمه شعبان است که توصیه شده این دعای پرفیض را در شب های جمعه هم قرائت شود و از اعمال شب نیمه شعبان، دعای «شجره النبوه» است که در آن از خدای متعال می خواهیم بین ما و گناه فاصله بیندازد و احیای شب نیمه شعبان و زیارت «امام حسین (ع)» از اعمال دیگر این شب مبارک است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه از خدای بزرگ باید چیزهای بزرگ بخواهیم گفت: از خدای متعال فقط نباید رفع مشکلات و گرفتاری های خود را بخواهیم بلکه باید از خدا ایمان کامل، عاقبت بخیری، بهشتی شدن، خیر دنیا و آخرت بخواهیم و علاوه بر خودمان برای دیگران هم طلب حاجت کنیم.وی ادامه داد: همت انسان به اندازه آرزوهایش است و امشب باید حضور خدا در زندگی و ظهور امام زمان (عج) را بخواهیم و حاجات ما امشب نباید به خواسته های کوچک محدود شود.

وی تاکید کرد: هر کدام از ما باید به سهم خود در جشن میلاد امام زمان (عج) شریک باشیم و پرچم، شادی و هر اقدامی که از دستمان بر می آید برای این جشن میلاد بزرگ انجام دهیم و اگر بتوانیم به نیت امام زمان (عج) گرهی از مشکل همنوعان خود بگشاییم.

خاطر نشان می شود این مراسم با نورافشانی آسمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، قرائت مناجات «شعبانیه» با نوای سید مصطفی موسوی ‌نژاد همراه با سخنرانی حجت ‌الاسلام حدائق ادامه می یابد.

کد خبر 1256512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha