ترویج فرهنگ دینی و انقلابی از مهم ترین رسالت های کانون های مساجد است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در بین نسل جدید از مهم ترین رسالت های کانون های مساجد به شمار می رود.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به تأکید امامین انقلاب مبنی بر این که باید سنگر مساجد حفظ و تقویت شده و زمینه برای حضور جوانان و نوجوانان در آن به خوبی مهیا شود، اظهار داشت: در زمانه ای بسر می بریم که دشمنان شیعه و اهل بیت(ع) از طُرق مختلف به دنبال تضعیف اعتقادات و باورهای مردم جامعه ما به ویژه نسل جدید هستند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: لذا ما باید از همه امکانات و ظرفیت هایی که در اختیار داریم به خصوص بحث مساجد و کانون ها و پایگاه های بسیج در مساجد به نحوی استفاده کنیم که باعث خنثی شدن توطئه های دشمن شود.

 

وی افزود: در همین راستا باید توجه داشت که تبیین معارف قرآن و عترت و نیز ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان از جمله مهم ترین وظایف کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

 

اسلامی همچنین گفت: به لطف الهی و به برکت انقلاب اسلامی فعالیت این کانون ها در سال های اخیر زمینه ساز برکات و دستاوردهای قابل توجهی بوده اما مهم این است که ما به همین چیزهایی که در اختیار داریم و ثمراتی که به لطف الهی تاکنون به بار نشسته اکتفا نکنیم و به سمت اهداف متعالی ، گام های استوارتری برداریم.

 

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین کارویژه های کانون های مساجد، شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری و فعالیت اجتماعی در بین بچه مسجدی هاست و مهم این است که با آموزش های قوی و مستمر و حمایت از استعدادها بتوان زمینه شکوفایی هر چه بیشتر آن ها را فراهم کرد.

کد خبر 1256690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha