مهمترین رسالت کانون های مساجد همت بیشتر برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است

وفاپور گفت: یکی از بزرگترین وظایفی که کانون های فرهنگی هنری مساجد بر عهده دارند این است که همت بیشتر برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با ایجاد انگیزه های به روز داشته باشند.

مجید وفاپور- مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین در خصوص اهمیت نقش کانون های مساجد گفت: یکی از بزرگترین وظایف و سالت هایی که کانون های فرهنگی هنری مساجد بر عهده دارند این است که همت بیشتر و بالاتر برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با ایجاد انگیزه های به روز داشته باشند.

 

مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی ادامه داد: ما بسیاری مواقع در مساجد تابع برخی از فعالیت های قدیمی هستیم و خود را به روز رسانی نکرده ایم و باید بر اساس درخواست مخاطبان و مطالبه گری که مجموعه نوجوانان و جوانان دارند در بخش های مختلف، این بستر را برای آنها آماده کنیم و سپس ان شاالله با فعالیت های جهادی بتوانیم کانون های مساجد را بیش از پیش فعال کنیم.

 

وی عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در بسیاری از موارد تخصصی هم وارد شوند به ویژه فعالیت های تخصصی که مورد نظر نوجوانان و جوانان است و اینگونه کانون ها می توانند موثر واقع شوند.

 

وفاپور اعلام کرد: البته در این حوزه گام هایی برداشته شده ولی خیلی از موارد به نتیجه نرسیده است و امیدواریم در سالروز تأسیس کانون های مساجد این اتفاق مبارک را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به همزمانی ایام نیمه شعبان با سالروز تأسیس کانون های مساجد خاطر نشان کرد: باید برای جامعه مهدوی تعیین چارچوب کنیم البته مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این نقشه را فراروی ما قرار دادند و اگر ما بر اساس فرمایشات رهبری در گام دوم انقلاب حرکت کنیم به جامعه مهدوی نزدیک شده ایم و کانون ها در این حوزه می توانند اثرگذار باشند.

کد خبر 1256695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha