کانون های مساجد زمینه شکوفایی استعدادهای نسل جدید را فراهم کنند

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران بر لزوم اهتمام بیش از پیش کانون های مساجد در راستای زمینه سازی برای شکوفایی استعدادهای نسل جدید جامعه تأکید کرد.

نرجس شکرزاده- مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: از جمله دستاوردهای بسیار مهم نظام جمهوری اسلامی، شناسایی و تقویت استعدادهایی از بین نوجوانان و جوانانی است که اتفاقاً خیلی از این ها جزو بچه های اهل مسجد به شمار می روند.

 

وی افزود: در سال های اخیر و با توسعه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، هزاران نفر از همین استعدادهای خلاق در بستر این کانون ها در زمینه های مختلف، شرایطی پیدا کردند که به رشد و شکوفایی لازم برسند و جالب این که در حال حاضر خیلی از این افراد در تشکل ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی و غیره آن هم با روحیه انقلابی و جهادی مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستند.

 

وی همچنین گفت: تجربه انقلاب اسلامی نشان داده که مساجد از جمله مؤثرترین نهادهای فرهنگی در کشور ما هستند و این در حالی است که هنوز ما از بسیاری از ظرفیت های مساجد به درستی استفاده نکرده ایم.

 

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: به عقیده بنده، کانون های مساجد باید جاذبه هایی برای نسل جدید ایجاد کنند تا آنها در راستای اهداف انقلابی و اسلامی بتوانند ضمن شکوفاکردن استعدادهای خود در نهایت خدمتی هم به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بکنند.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به طور خاص روی نسل جدید و بچه های مؤمن و انقلابی حساب باز کرده اند و ما اگر می خواهیم که ان شاءالله به اهداف این بیانیه در سال های پیش رو دست پیدا کنیم باید اولاً به حمایت از نهادهای و تشکل هایی چون کانون های مساجد اهتمام بورزیم و ثانیاً هم این که با هم افزایی میان جبهه انقلابی ، کاری کنیم که این نسل بتوانند با فعالیت مؤثر و مفید خود زمینه ساز خنثی شدن توطئه های دشمن شوند.

کد خبر 1256959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha