بیش از ۲۴ هزار نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام هستند، گفت: با بسیج همه ظرفیت ها، فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد تقویت در استان تقویت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ظهر امروز(۲۰ اسفند)  در  آیین تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: قریب به ۱۲۰۰ مکان مذهبی شامل مسجد، حسینیه و تکیه در مناطق شهری و روستایی استان ایلام وجود دارد و در سی امین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری 18 اسفند گرامی داشته می شود.

 

حجت الاسلام علی چراغی پور با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۱۳۷۱ بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح مساجد فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: در استان ایلام ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد مناطق مختلف شهری و روستایی فعالیت دارند.

 

وی بیان کرد: احیای نقش واقعی فرهنگی و هنری و مدعی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، توسعه فرهنگی اصیل اسلامی،  مقابله با تهاجم فرهنگی،  ساماندهی ظرفیت ها و توانمندی های کانون های مساجد، کمک به راه اندازی کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری، کمک به توسعه کانون ها، تخصصی شدن کانون ها از جمله اهداف تاسیس کانون های فرهنگی و هنری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  یادآور شد: تلاش شده است که بعد از پایان همه گیری کرونا، با بسیج همه ظرفیت ها، فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد تقویت شود و  در حال حاضر ۸۶ باب کتاب‌خانه مخزن‌دار فعال در سطح مساجد استان فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه کتابخانه تخصصی در کانون الغدیر شهرستان آبدانان با ۳۷ هزار جلد کتاب در حال فعالیت است، تصریح کرد: در حوزه کارآفرینی در حوزه مساجد فعالیت های بسیار ارزشمندی انجام گرفته است که در این خصوص با همکاری شرکت فرش استان در شهرستان های آبدانان، بدره و ملکشاهی کارگاه های قالی بافی راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به راه اندازی سامانه فهما به منظور ساماندهی فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر با ثبت نام در سامانه فهما، عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه  شعار سال جاری گرامیداشت 18 اسفند، کانون های مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان نیز برنامه های ویژه ای با محوریت توسعه فعالیت های قرآنی در سطح کانون های مساجد برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1257093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha