مساجد با تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری فعالیت‌های خود را گسترش دهند

حجت‌الاسلام جامعی، با اشاره به فعالیت‌های تاثیرگذار کانون‌های مساجد، گفت: نیاز است همه مساجد نسبت به تاسیس کانون فرهنگی هنری اقدام کنند تا بتوانند فعالیت‌های مسجد را رونق و گسترش دهند.

حجت‌الاسلام مهران جامعی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان، اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در مساجد رقم خورد، راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری بود که در کنار مسجد و پایگاه مسجد و دیگر فعالیت‌های جهادی مساجد رونق گرفت.

 

مسئول شورای هیئات مذهبی اهواز، افزود: از نقاط قوت کانون‌های مساجد این است که تقریبا همه برنامه‌های فرهنگی هنری مسجد از قبیل اردوها، حلقه‌های صالحین، مراسم‌های ملی و مذهبی و انقلابی، فعالیت‌های جهادی و ... در بستر کانون فعالیت می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: از مهمترین شاخصه‌های کانون‌های مساجد این است که بُعد بیرونی مسجد تحت عنوان کانون نمود پیدا می‌کند و ارتباطی که بدنه مسجد با ارگان‌های دولتی و خصوصی دارد از طریق کانون‌های فرهنگی هنری است.

 

حجت‌الاسلام جامعی، تصریح کرد: در حال حاضر داریم به این سمت و سو می‌رویم که همه فعالیت‌های مساجد تحت عنوان کانون فرهنگی هنری انجام شود و هر حرکتی قرار است صورت بگیرد با ارتباط کانون است.

 

وی یاد آور شد: از این رو نیاز است همه مساجد نسبت به تاسیس کانون فرهنگی هنری اقدام کنند تا بتوانند فعالیت‌های مسجد را رونق و گسترش دهند.

 

کد خبر 1257329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha