کسب رتبه برتر اقتصادی و دارایی در ترویج فرهنگ اقامه نماز/ توسعه خراسان جنوبی در گرو کار جهادی

ذاکریان از کسب برتر اداره کل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی در ترویج فرهنگ اقامه نماز خبر داد و گفت: استراتژی توسعه استان باید با توجه به اسناد بالادستی نظام و محدودیت و ظرفیت های خراسان جنوبی در حوزه اقتصادی تدوین و با کار جهادی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان -مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی- امروز دوشنبه (۲۲ اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی، با اشاره به اینکه اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی با ۱۰۰ لایه تدوین شده است، اظهار کرد: برای سرمایه گذاری، اولین نیاز زمین است که بتواند اهداف بازار را پوشش دهد و قیمت تمام شده کالای تولید شده را بتواند به حداقل رسانده و در مقابل، از بازار تامین مواد اولیه و فروش کالا خیلی فاصله نداشته باشد.

 


وی افزود: استراتژی توسعه خراسان جنوبی باید با توجه به اسناد بالادستی نظام و محدودیت و ظرفیت های استان در حوزه اقتصادی تدوین شود. 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی میزان سرمایه گذاری خارجی را یکی از شاخص های ارزیابی استان ها اعلام کرد و گفت: توجه به شرایط زیست محیطی یکی از ملزومات مورد تاکید در اطلس سرمایه‌گذاری استان است که در حال حاضر قابلیت بهره‌برداری دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه توسعه خراسان جنوبی با کار جهادی محقق می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۳۱ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی مصوب به ارزش هزار و ۲۳۷ میلیون دلار ثبت شده است که از این تعداد ۱۴ پروژه به مبلغ ۱۵۷.۶ میلیون دلار جذب شده است.

 

به گفته وی، هم اکنون، سه طرح سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۶۰.۹ میلیون دلار در استان در حال ساخت است و هفت طرح سرمایه گذاری خارجی به حجم سرمایه گذاری ۴۰۴.۵ میلیون دلار در حال پیگیری است.

 

ذاکریان درخصوص عملکرد دولت سیزدهم در بخش سرمایه‌گذاری خارجی در  استان خراسان جنوبی هم یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۲ پروژه به ارزش ۲۴۹ میلیوم دلار ثبت شده است که رقمی معادل ۹.۷ میلیون دلار جذب شده است که از این تعداد، ۵ طرح در سال جاری بوده است.

 

وی درخصوص تسهیلات تبصره ۱۸ در زمینه اشتغالزایی، کارآفرینی و کاهش بیکاری هم گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان در سال جاری برای خراسان جنوبی از این محل مصوب شده است که تاکنون رقمی تخصیص نیافته است که امید است در آینده‌ای نزدیک این مهم تخصیص یابد.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از کسب برتر این نهاد در ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح استان هم خبر داد و خاطرنشان ساخت: همچنین کسب رتبه نخست در جشنواره شهید رجایی به همت کارکنان این نهاد، از دیگر موفقیت‌های اداره کل اقتصاد و دارایی استان بوده است.

 

 

کد خبر 1257331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha