یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در ایلام ثبت شده است

زارع با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در ایلام ثبت شده است، گفت: بایستی از ظرفیت خیرین و نیکوکاران و همچنین گروه های جهادی در راستای کمک به نیازمندان استفاده کرد.

به  گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان ایلام، ظهر امروز(۲۲ اسفند) در همایش روز ملی احسان و تجلیل از فعالان عرصه احسان در استان ایلام، اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه فرهنگ سازی و ترویج کار خیر و نیکوکاری است.

 

محمد زارع با بیان اینکه یک‌پنحم جمعیت استان تحت پوششی نهادهای حمایتی هستند و بودجه این نهادها جوابگوی کمک به نیازمندان نیست.

 

وی با بیان اینکه  بایستی از ظرفیت خیرین و نیکوکاران و همچنین گروه های جهادی در راستای کمک به نیازمندان استفاده کرد، افزود:  گروه های جهادی و افراد خیر با شناسایی نیازمندان در محلات و در نقاط محروم به ویژه مناطق حاشیه ای شهرها می توانند به این افراد کمک کنند.

 

زارع با اشاره به اینکه متاسفانه در استان وابستگی به نهادهای حمایتی در مقایسه با سایر شهرستان ها  بیشتر است، افزود: عدد مشارکت اجتماعی در مورد جمع آوری  کمک و  کارهای اخیر بسیار پایین است و از ظرفیت استان و سایر استانها باید برای کاهش حجم مشکلات افراد نیازمندان استفاده شود.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان ایلام گفت: یکهزار و ۲۰۰ گروه جهادی ثبت شده در استان ایلام وجود دارد و بسیاری از این گروه ها به دلیل نداشتن اعتبار و حامی فعالیت آنچنانی ندارد.

 

وی افزود:  اگر این گروه ها فعال شوند بسیاری از مشکلات و مسایل مرتبط با افراد نیازمندان را  در حوزه های مختلف نخواهیم داشت.

 

زارع بیان کرد: این رسالتی که افراد خیر برعهده دارند رسالت بزرگی است و هر چه کمک‌های مردمی بیشتر باشد مسایل‌ و مشکلات نیازمندان  استان کمتر خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه جمع کردن کمک‌های مومنانه نقدی و غیر نقدی در استان بسیار کار سختی است، ابراز کرد: بنیاد احسان در سال های اخیر خدماتی زیادی را در مناطق مختلف و به‌ویژه در ایام کرونا انجام داده است که این تلاش ها قابل تقدیر است.

کد خبر 1257505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha