شهدا از مسیر کمال به سلامت عبور کردند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، از جامعه ایثارگر و شهید به عنوان انسان‌های وارسته‌ای نام برد که برای دفاع از آرمان‌های انسانی، از جان و مال و سلامتی خود گذشته و از مسیر کمال به سلامت عبور کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا‌ نوری -نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی- دوشنبه شب (۲۲ اسفندماه) در یادواره ۵۲۵ شهید آرمیده در جوار آستان امامزاده سیدعباس علیه السلام بجنورد با گرامیداشت یاد و نام شهدا، از جامعه ایثارگر و شهید به عنوان انسان‌های وارسته‌ای نام برد که برای دفاع از آرمان‌های انسانی، از جان و مال و سلامتی خود گذشتند.

 

 

وی با گرامیداشت بیست‌و دوم اسفندماه، سالروز بزرگداشت مقام شهدا، این ایام را متعلق به شهدا و رزمندگان دانست و گفت: هدف از خلقت انسان‌ها رسیدن به کمال است که شهدا به درستی به این مقام رسیده‌اند.

 

 

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه برای رسیدن به رضوان و قرب الهی موانعی وجود دارد، اظهارامیدواری کرد انسان‌ها بتوانند به خوبی با این موانع جنگیده و به قرب الهی و کمال برسند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، اولین مانع را نفس انسان نام برد و اظهارکرد: آنانی که با نفس خود جنگیدند، رستگار شدند و آنانی که از هوای نفس خود پیروی کردند، بیچاره شدند.

 


امام جمعه بجنورد، شیطان را دومین مانع ذکر کرد که همواره در تلاش برای انحراف انسان‌ها از مسیر کمال است و ادامه داد: شیطان با صبر و حوصله تلاش می‌کند نگذارد انسان با ایمان از دنیا برود.

 

 

وی با اشاره به اینکه تمام فتنه‌هایی که تاکنون مشاهده کرده‌ایم نتیجه تلاش شیطان بوده، گفت: شیطان همواره راه‌های گناه را برای ما هموار می‌کند.

 


حجت‌الاسلام نوری، شیطان‌های انسان‌نما را مانع سوم رسیدن انسان به رضوان الهی نام برد و افزود: شیطان برخی انسان‌ها را دام می‌کند تا به هدف خود برسد و آن انسان‌ها خود شیطان مجسم می‌شوند.

 

 

در ادامه این مراسم حاج صادق آهنگران با نوای عارفانه خود، حاضران را به فیض رساند.

 

 

 

کد خبر 1257544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha