اجرای طرح آرامش بهاری ، ضیافت الهی  در ۶۱ بقعه متبرکه همدان

مهدوی گفت: همزمان با ایام نوروز و ماه رمضان طرح آرامش بهاری در ۶۱ بقعه متبرکه همدان اجرا می‌شود.

 امیر مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از همدان گفت: با عنایت به همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن و ماه مهمانی خدا امسال برنامه‌های طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی به صورت همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: به منظور تقویت باورهای دینی و ارتقای فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات و اینکه با معارف قرآنی و اهل بیت (ع)‌ انتظار می‌رود که ادارات و نهادها، هیات امنای بقاع و مدیران مراکز افق نیز همکاری لازم را در برگزاری برنامه‌های آرامش بهاری داشته باشند.

 

وی از اجرای طرح آرامش بهاری در 61 بقعه متبرکه سطح استان همدان خبر داد و گفت: این طرح در بقاع سطح یک، دو و سطح سه برگزار و برنامه‌های مختلفی نیز برای ابن طرح در نظر گرفته شده است.

 

مهدوی غبارروبی و نظافت بقاع، فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه های معرفت، اعزام مبلغین اعزامی و بومی، آیین جز خوانی قرآن تفسیر قرآن و مناجات خوانی را نیز از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان همدان دانست.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح از 25 اسفند ماه سال جاری در بقاع متبرکه شروع می شود و تا سوم اردیبهشت ماه سال 1402 ادامه دارد، تصریح کرد: در این مدت مدیر کل و اعضای ستادی نیز از اجرای طرح بازدید و سرکشی و خیر مقدم خود را به زائرین و مسافرین خواهند داشت.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه همزمان با پنجشنبه آخر سال نیز برنامه‌هایی را در سطح بقاع متبرکه داریم تصریح کرد: غبارروبی و فضاسازی محیطی، غبارروبی گلزار شهدا، برنامه‌های فرهنگی و... پنجشنبه آخر سال اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه خیمه‌های معرفت با برپایی غرفه های مختلف را نیز در طول برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خواهیم داشت، افزود: این غرفه ها شامل غرفه کودکان، پاسخگویی به سوالات شرعی، صحیح خوانی قرائت نماز، گفتمان های دینی، مشاوره و.... خواهد بود.

 

مهدوی ضمن دعوت از مردم در برای برگزاری مراسم تحویل سال گفت: مراسم تحویل سال و پخش بیانات رهبری را نیز از بقاع داریم.

 

وی یادآور شد: همچنین در مساجد نیز برنامه های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز خواهیم داشت و همه مساجد شهر برای برگزاری مراسم های نوروز و ماه رمضان آماده است.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: در طول ماه مبارک رمضان و طرح آرامش بهاری، خواندن دعاهای ویژه این ماه، حضور قاریان برجسته در برنامه های ماه رمضان و آرامش بهاری با برگزاری محافل قرآنی و... اطعام دهی، و... را خواهیم داشت.

 

وی از برگزاری ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در دهم رمضان خبر داد و گفت: برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی و شب های قدر و... همزمان با ایام ماه رمضان و طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی انجام خواهد شد.

کد خبر 1257634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha