فضای جامعه در ماه مبارک رمضان  اسلامی و سالم باشد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه باید در ماه مبارک رمضان به صورت جدی کنترل های لازم در خصوص عدم روزه خواری در ملاء عام انجام گیرد و حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود، گفت: فضای جامعه در ماه مبارک رمضان اسلامی و سالم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۴ اسفند) در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است، از این فرصت می توان عفاف و حجاب را در جامعه گسترش داد و با توجه به تغییر فصل باید فرهنگ حجاب  عفاف را مدیریت کرد.

 

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار با تاکید بر اینکه اسلام توجه ویژه ای به محیط زندکی و اجتماعی دارد، افزود: محیط اجتماعی باید یک محیط سالم باشد، کسی که روزه داری با عذر شرعی بر او حرام است حق اینکه در ملاء عام روزه خواری کند را ندارد و بایستی در ماه مبارک رمضان موضوع حجاب و عفاف  و عدم روزه خواری در ملاء عام را مورد توجه قرار دارد و فضای جامعه  یک فضای اسلامی باشد.

 

وی ابراز کرد:  باید در ماه مبارک رمضان به صورت جدی کنترل های لازم در خصوص عدم روزه خواری در ملاء عام انجام گیرد و حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود، اماکن نیروی انتظامی هم نیز باید در این خصوص کنترل های لازم بر  صنوف مختلف از جمله صنوف عرضه و پخت غذا را داشته باشد.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه  دنیای غرب برای زندگی اجتماعی به بن بست رسیده است، ابراز کرد: مشکل جوامع غربی این است که بعد معنوی زندگی بشری را به فراموشی سپرده اند و دچار بن بست در زندگی انسانی و اجتماعی شده اند.

 

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: کسانی که در کف خیابان بودند در اغتشاشات مورد عفو مقام معظم رهبری واقع شدند و این قدرت نظام اسلامی را نشان می دهد و نظام نشان داد که این افراد برای ما تهدید نیستند و در این شرایط ما نباید منفعلانه پیش برویم، باید در عرصه ها مختلف از جمله حجاب و عفاف کار کرد.

 

وی افزود: دشمن حساب شده و با برنامه ریزی گسترده در راستای ضربه زدن به حجاب و عفاف فعالیت می کند، دستورالعمل هایی که در حوزه حجاب و عفاف ابلاغ شده است در مراکز دولتی اجرا شود و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نظارت لازم را داشته باشد.

 

امام جمعه ایلام در اماکن عمومی، فروشگاه ها و در سطح اصناف  نیز با تذکر لسانی و با صورت هنرمندانه موضوع حجاب و عفاف را باید مورد توجه قرار داد، دشمنان به دنیال فضاسازی از موضوع حجاب و عفاف است و در  این راستا باید به صورت کار تبلیغاتی گسترده هنرمندانه و هدفمند در راستای ترویج حجاب و عفاف از طریق تریبون رسانه، ائمه جمعه و جماعات و صدا و سیما انجام شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: باید زمینه ای فراهم کرد که پوشاک اسلامی از جمله چادر با قیمت مناسب در اختیار اقشار مختلف به ویژه بانوان قرار گیرد و در این راستا باید دستگاه های متولی وارد میدان شوند و در این زمینه سرمایه گذاری لازم انجام شود.

 

وی بیان کرد: یکی از مشکلات استان این است که اجناس مورد نیاز مردم از جمله پوشاک، نسبت به استان های همجوار گرانتر است و لازم است در این زمینه اقدامات لازم برای ارائه اجناس با قیمت مناسب برای مردم انجام شود و می توان در این زمینه کارگاه های تولیدی پوشاک اسلامی را در استان فراهم کرد.

 

گفتنی است در پایان نشست شورای فرهنگ عمومی استان از پوستر همایش علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی که در ایلام برگزار می شود رونمایی شد.

 

 

 

 

کد خبر 1257888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha