دشمنان در حجاب زدایی بر روی الگوسازی متمرکز شده اند

حجت الاسلام حمید بامری گفت: دشمنان در جنگ نرم به وسیله فضای مجازی بیش از هر چیزی و هر روشی در حجاب زدایی بر روی الگوسازی متمرکز شدند چرا که الگوسازی به صورت غیرمستقیم موجب تغییر بینش، ارزش ها، ایده ها و هنجارهای جوانان و نوجوانان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۶ اسفندماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: از جمله شیوه ها و راهکارهایی که دشمن برای حجاب زدایی در فضای مجازی به کار می برد، فرهنگ سازی رفتار هایی است که منجر به بی حجابی می شود.

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: دشمنان غربی با استفاده از امکانات فضای مجازی به دنبال این هستند که پس از شناسایی روحیات افراد  جامعه، با گسترش رقابت جویی، غربی سازی، اشاعه فرهنگ تایید گیری به صورت غیر مستقیم میل به بی حجابی را بین افراد جامعه به وجود بیاورند.

وی افزود: دشمنان به دنبال این هستند تا تمایل به بی حجابی در درون فرد به وجود بیاید و با توجه به شرایط محیطی، آن رفتار شکل می گیرد و به مرور تثبیت می‌شود و در وجود فرد نهادینه و به فرهنگ تبدیل می شود.

حجت الاسلام بامری با اشاره به این که یکی از راهکار های تاثیر گذار در فرهنگ سازی، گسترش چشم هم چشمی بین افراد است، عنوان کرد: دشمن مدام در فضای مجازی با روش های غیر مستقیم مثل تبلیغات و مدگرایی افراد را به رقابت در بی‌حجابی سوق می دهد و این گونه القا می کند که اگر بی حجاب باشید با فلان مدل و طرح لباس باشید بیشتر محبوبه دیگران می شوید.

خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: افراد خود کم بین بی حجابی را راهکاری برای برانگیختن حس تحسین و توجه دیگران می‌دانند که از این راه می توانند با خودنمایی به احساس خوشایند ارزشمند بودن دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد از کسانی که بدحجاب هستند دچار نارسایی و ناهنجاری رفتاری اند و می خواهند از طریق بی حجابی جلب توجه کنند.

حجت الاسلام بامری یکی از شیوه ها و راهکارهای دیگر حجاب زدایی را غربی سازی بی حجابی برشمرد و گفت: با نشر و ترویج تصاویر بی حجاب در شبکه های اجتماعی ممکن است این تصور اشتباه در کاربران ناآگاه در فضای مجازی شکل بگیرد که تمام جامعه بی حجاب اند و بی حجابی و بدحجابی یک رفتار عمومی و عرفی است.

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: همچنین ممکن است این گونه تصور شود که استفاده از پوشش نامناسب برای همرنگی با دیگران  مانعی ندارد که البته این تصوری کاملا غلط است.

وی بیان کرد: در فضای مجازی با اشاعه فرهنگ تایید گیری، معیارهای ارزشی خوب و درست بودن هرگونه اندیشه و رفتاری می تواند دستخوش تغییر شود.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: ویژگی های فضای مجازی موجب می‌شود تا غالب کاربران، اعضاء و دنبال کنندگان قدرت منطق و باورهای اخلاقی و مذهبی خود را نادیده بگیرند و ملاک صحت و درست بودن رفتارها را تعداد بالای کاربران، بازدیدکنندگان و اعضاء قرار دهند اما غافل از این که آن تاییدی که از هوس برخیزد مبنای عقلی و اخلاقی ندارد. 

خطیب جمعه عنبرآباد یکی از راهکارهای دیگر دشمنان در حجاب زدایی را الگوسازی دانست و عنوان کرد: دشمنان در جنگ نرم به وسیله فضای مجازی بیش از هر چیزی و هر روشی در حجاب زدایی بر روی الگوسازی متمرکز شدند چرا که الگوسازی به صورت غیرمستقیم موجب تغییر بینش، ارزش ها، ایده ها و هنجارهای جوانان و نوجوانان می شود و در تمامی رفتارهای زندگی آنها تاثیرگذار می شود.

وی با اشاره به این که در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان قرار داریم، خاطرنشان کرد: از منظر آیات قرآن و روایات هم فصل بهار و هم ماه مبارک رمضان مدرسه، مکتب توحید و معرفت هستند و هر کسی دل و جان خودش را در حال و هوای این ۲ بهار قرار دهد از فیوضات آن بهره‌مند خواهد شد.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: هم زمان شدن بهار طبیعت با ماه رستاخیز جان، فرصت مغتنمی برای سلوک  انسان به سمت هدف خلقتش است چرا که انسان در این ۲ بهار می تواند سراسرِ آفاق و انفس خود را سرشار از آثار الهی ببیند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به ۲ فروردین سالروز آغاز عملیات فتح المبین، گفت: یاد و خاطره رشادت‌ها، حماسه آفرینی ها، ایثار گری ها و فداکاری های شهدا، جانبازان، ایثارگران در مسیر دفاع از کشور، ارزش ها، انقلاب و نظام اسلامی هرگز فراموش شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امنیت کشور، تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدی دشمنان قرار گرفته بود را ضمانت کرد و معجزه پیروزی در جنگ هشت ساله و شکست رژیم بعثی عراق و حامیان آمریکایی و اروپایی و شرقی آنها را پدید آورد.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: استقلال و آزادی که امروز ایران اسلامی از آن برخوردار است، دستاورد خون صدها هزار انسان والا مقام، شجاع، فداکار و بصیر است.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به توافق ایران و عربستان، اظهار کرد: این توافق با وساطت و میانجیگری چین یک حادثه مهم سیاسی است.

وی با بیان این مطلب که در این رویداد سه طرف اصلی وجود دارد که هر کدام منافع خود را دنبال می کنند، عنوان کرد: یک طرف جمهوری اسلامی است و در شرایطی پای این توافق آمده که جنگ رسانه های جهانی و اغتشاشات ادراکی و سیاسی چند ماهه را با پیروزی پشت سر گذاشته و حضور بی‌نظیر مردمی را در ۲۲ بهمن متفاوت ۱۴۰۱ رقم زده است.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: از طرف دیگر اپوزیسیون ضد نظام در وضعیت فلاکت باری به سر می‌برد و در خارج از کشور و منطقه هم حامیان منطقه‌ای آمریکا مثل رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی از دست یابی به اهداف خود ناکام مانده اند.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: ایران در بازدارندگی دفاعی و حضور در پیمان های بین المللی امروز جایگاه کم نظیری دارد بنابراین شرایط برای تقویت قدرت داخلی و منطقه ایران فراهم است و به تعبیری دست برتر از آن ایران است و ثبات منطقه‌ای و کاهش تنش با همسایگان تا حدود زیادی به این آرامش و ثبات کمک می کند.

وی ابراز کرد: عربستان علی‌رغم هزینه های زیاد چند صد میلیارد دلاری نه در منطقه و کشورهای هدفش کامیاب بوده و نه در داخل کشور خودش، و اکنون به دلیل اوج گیری اختلافات داخلی شرایط مناسبی ندارد.

حجت الاسلام بامری افزود: عربستان نتوانسته مشکل راهبردی خود یعنی جنگ یمن را به طور مطلوبی به خاتمه برساند و از سوی دیگر دولت آل سعود در اکثر اطلاعات خودش با سایر کشورها و رقبایش با شکست مواجه است بنابراین به تعبیری حکومت عربستان در این توافق دسته زیر را دارد.

خطیب جمعه عنبرآباد اظهار کرد: طرف دیگر توافق ایران و عربستان، چین است که برای به چالش کشیدن سیطره آمریکا نیاز به حضور در حیاط خلوت آمریکا دارد تا بتواند حضور منطقه‌ای آمریکا را تضعیف کند و در قامت یک قدرت بین المللی و فعال در عرصه سیاسی ظهور کند.
وی تصریح کرد: بدون تردید این یک توافق مهم برای نظام جمهوری اسلامی ایران و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت سیزدهم است که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه برخی سیاسیون، این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی  و خارجی و همسایگان مطلوب میدان دیپلماسی است البته نه در این رویداد بزرگنمایی باید کرد و نه ذوق زده شد.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: باید در طول ماه‌های آینده با مراقبت تعهد عربستان راستی آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی شود.

امام جمعه عنبرآباد گفت: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط و برهه از آن رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا، مخالفان و براندازان وامانده و درمانده در داخل و خارج است که اکنون تمام رویاهای آشفته آنها بعد از شکست در آشوب سازی ها و خشونت های بیرحمانه تبدیل به کابوس شده است.

کد خبر 1258025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha