تاکید رئیس مجلس بر اصلاح حقوق کارگران صنایع   متناسب با نرخ تورم

قالیباف گفت: دولت و مجلس باید به گونه ای عمل کنند که حقوق کارگران معادن و صنایع حداقل پا به پای تورم باشد و سختی کار و آلودگی محیطی هم دیده شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زرند؛ محمدباقر قالیباف، جمعه (۲۶ اسفند) در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد زرند ایرانیان در جمع خبرنگاران گفت: فولاد از صنایع مهم، پیشرفته و صادراتی است.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این کارخانه بیش از ۳۰ میلیون تُن فولاد تولید می شود و در حال بررسی برای تولید بیش از ۵۰ میلیون تُن برای آینده است؛ استفاده از معادن و جلوگیری از صادرات خام را جزو اولویت‌های مجلس و دولت دانست.

 

 

وی اظهار کرد: اما به نظر می رسد در مکان یابی و نحوه استقرار فولادها و زنجیره تولید و ارزش افزوده آنها در ادامه بحث تولید باید تجدید نظر جدی داشته باشیم که در برنامه پنج ساله هفتم و در سیاست گذاری دراز مدت به عنوان یک مجموعه پیشران در اولویت است.

 

 

قالیباف خاطرنشان کرد: معادن یکی از فرصت های بزرگ کشور و مهمتر از حوزه نفت و گاز است.

 

 

وی درباره گله‌مندی کارگران پیمانکاری و رسمی این مجموعه از پایین بودن حقوق و درآمد تصریح کرد: به آنان حق می دهم؛ گرچه حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش یافته اما روند  تورم بالا و به گونه ای است که قدرت خرید عملاً کاهش یافته که مجلس و دولت باید بر تورم غلبه داشته باشند.

 

 

قالیباف گفت: این موضوع کارگران کل کشور در صنایع مختلف است که حتماً باید به گونه ای عمل کنیم که{حقوق آنان به گونه ای باشد} حداقل پا به پای تورم زندگی کنند البته در اینجا {زرند} که سختی کار و آلودگی محیطی دارد باید بهتر دیده شود.

کد خبر 1258031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha