مرامنامه هیئات مذهبی آران و بیدگل تدوین شد

هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل ، متنی را در قالب مرامنامه ممهور به مهر و امضا کردند که در آن هیئات مذهبی پایگاه جهاد تبیین و بهترین سنگر برای تضمین پایداری و پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، مسئولان هیئت های مذهبی شهرستان آران و بیدگل ، متنی را در قالب مرامنامه ممهور به مهر و امضا کردند  و متعهد به مفاد آن شدند.

 

در این مرامنامه، هیئات مذهبی با تاکید بر اینکه نظام "جمهوری اسلامی ایران"  با فراگیر کردن ارزش های اسلامی زمینه ساز کامل ترین و بی نظیرترین حکومت جهانی به امامت حضرت حجت بن الحسن العسکری ارواحنا فداه خواهد بود؛ خود را موظف به حمایت فکری و معنوی و مالی و جانی از آن کردند.

 

در بخش دیگری از این مرامنامه تاکید شده است که "ولایت مطلقه فقیه" اصل و روح این نظام  و جانشین بر حق حضرت ولی عصر (علیه السلام) امر و دستورش چون دستور امام زمان (علیه السلام)لازم الاجرا و عمل به آن واجب شرعی  و تخلف از آن خروج از ولایت امام عصر خواهد بود.

 

هیئات مذهبی در این مرامنامه، با اشاره به اینکه خاستگاه نظام اسلامی مکتب ناب عاشورا است و ضامن حفظ و جلوگیری از انحراف آن نیز تمسک به مکتب سید الشهدا(علیه السلام) بوده است؛ هیئات حسینی را که به دور از انحراف و شائبه های التقاطی و تحجر باشد بهترین سنگر و هسته های مقاومت برای تضمین پایداری و پویایی جمهوری اسلامی ایران می دانند.

 

امضا کنندگان این مرامنامه با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی باید از آفات تحجر و انحراف به دور بمانند تا بتوانند رسالت خویش را در این زمینه به درستی ایفا کنند؛  ملاک جهت گیری و عملکرد خود را سخنان و پیام های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(حفظه الله تعالی) دانسته و خود را مکلف دانسته اند، هیئات مذهبی را به پایگاه جهاد تبیین تبدیل کنند.

هیئات مذهبی تاکید کرده اند در راستای ناب نگری به "فرهنگ عاشورا" همواره سه عنصر "عقل و منطق"، " حماسه و عزت" و"عاطفه" توأمان در ترویج فرهنگ حسینی نقش آفرین است، در این راستا منبر نشر افکار الهی- سیاسی قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و بهره مندی از مدیحه سرایان اهل مطالعه و انقلابی و با اخلاص را در انتقال این فرهنگ، راهبرد اساسی و جزو جدا نشدنی هیئات است.

 

این مرامنامه، بهره مندی از روحانیت اصیل انقلابی که دین را از سیاست جدا ندانسته و در روش تبلیغ خویش انعکاس می دهند؛ در جهت ترویج حقایق ناب شیعی ضروری دانسته و با تاکید بر اینکه باید در هیئت، عَلَم  اصلاحات، بصیرت افزایی و تبیین برای صیانت از دین برافراشته و مشعل هدایت باشد؛ هیئات مذهبی پویا و کوشا خواهند بود.

 

هیئات مذهبی در بخش دیگری از این مرامنامه، خود را بر احیای یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ملزم و به ترویج و تبلیغ  این رمز پیروزی و بقای نظام و سعادتمندی بشر متعهد می دانند.

 

در این مرامنامه، رسیدگی به محرومان و مستضعفان در حد توانایی هیئت که از محل کمک های مردمی جذب می شود از افتخارات و توفیقات الهی و همیشگی خادمین هیئت عنوان شده است.

 

در بخش پایانی این مرامنامه هم تاکید شده است؛ کلیه  پیشنهادات و تصمیمات  جلسات هیئت امناء (عالی ترین رکن و مرجع تصمیم گیری هیئت) لازم  الاجرا  است و حضور هر یک  از شرکت کنندگان در  مراسم و برنامه های عزاداری ، اعیاد و مناسبت های  اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی ، جهادی ، محلی و  همچنین حضور در  دسته عزاداری سینه زنی یا زنجیرزنی به منزله تایید و تبعیت از تصمیمات هیئت امناء است.

 

این مرام نامه به درخواست هیئت های مذهبی آران و بیدگل و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی این شهرستان تهیه و منتشر شده است.

 

کد خبر 1258190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha