ثبت ۶۶ هزار نفر اقامت نوروزی در خراسان جنوبی/ ۵۸ بازارچه صنایع دستی برپا شد

عربی از برپایی ۵۸ بازارچه صنایع دستی و سوغات ویژه ایام نوروز ۱۴۰۲ در استان خبر داد و گفت: از ۱۷ تا ۲۶ اسفند ماه جاری تعداد ۶۶ هزار و ۳۲۶ نفر اقامت نوروزی در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی عربی- معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی- امروز شنبه (۲۷ اسفند) در نشست خبری با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ماندگاری مسافر و زائر از مهمترین اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر در استان است، اظهار کرد: کمیته‌های ۱۴‌ گانه ستاد خدمات سفر استان برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی تشکیل شده است.

 

وی از برپایی ۵۸ بازارچه صنایع دستی و سوغات با ۵۸۳ غرفه فروش در ایام نوروز ۱۴۰۲ در استان خبر داد و افزود: این بازارچه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب فعال خواهند بود.

 

عربی با اشاره به راه‌اندازی ۳۱ کمپ اسکان موقت در خراسان جنوبی برای ایام نوروز، عنوان کرد: از تاریخ ۱۷ تا ۲۶ اسفند ماه جاری تعداد ۶۶ هزار و ۳۲۶ نفر اقامت نوروزی در استان ثبت شده است.

 

معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی خراسان جنوبی ادامه داد: در مدت یاد شده ۳۲۷ هزار و ۴۶۳ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی انجام شده است.

 

وی با اشاره به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: از این جهت شاید برخی از هم استانی‌ها برنامه سفر نداشته و ترجیح بر زیارت اماکن متبرکه و بقاع اطراف شهر خود را داشته باشند لذا آمادگی زائرسرای بقاع متبرکه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

 

عربی به فعالیت ۱۳۵ راهنمای گردشگری در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: همچنین ۱۵۰ اثر قابل بازدید گردشگری و تاریخی خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده است که در این اماکن راهنمای گردشگری آماده راهنمای بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی هستند.

 

معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۸ موزه استان آماده بازدید گردشگران در ایام نوروز است، افزود: با سرمایه‌گذار باغ و عمارت شوکت آباد رایزنی‌هایی انجام شده و این مجموعه جهت بازدید مسافران و گردشگران در ایام نوروز باز خواهد بود.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، خاطر نشان کرد: در همین راستا کمپین ۶۰۳۰ برای کاهش تصادفات تعریف شد و در ۳۰ کیلومتری شهرها سیاه چادرهایی برای استراحت موقت مسافران نوروزی راه‌اندازی خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 1258201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha